بیگ بنگ: محققان آمریکایی، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته (DARPA) با استفاده از تراشه ای که در مغز موشی کار گذاشتند، توانستند سرعت مغز موش را افزایش داده، مغز موش را به کنترل خود در آورند. دانشمندان با تکنیک شستشوی مغزی یا حذف خاطرات، می توانند حافظه و ذهن موش را در اختیار داشته باشند.

Brain_Silicon_Chip

تصور اینکه با کمک یک تراشه می توان به برنامه ریزی یا حذف اطلاعات مغزی دست یافت در عین جذابیت کمی ترسناک و خطرناک نیز به نظر می رسد. اما آزمایش این تکنولوژی جدید نه تنها با موفقیت بر موش ها پاسخ داده شده بلکه مسیری برای پیشرفت های بیشتر را در برابر محققان قرار داده است. آژانس پروژه های تخقیقاتی پیشرفته آمریکا اعلام کرده که این تراشه هنوز در مغز موش در حال کار میباشد و گفته اند که اگر در نمونه آزمایشگاهی موفق آمیز باشد به زودی این آزمایش را بر روی انسان نیز پیاده خواهند کرد.

جوزف لدوکس که یکی از نورولوژیست های این پژوهش و از پیشگامان و طراحان فناوری های نوین و تکنولوژی به حساب می آید گفت: « من و تمام همکارانم در این آژانس تحقیقاتی امیدوار هستیم تا بتوانیم نتایج را پس از موفقیت در نمونه آزمایشگاهی به نمونه انسانی نزدیک کنیم زیرا برنامه های بلند مدتی برای این طرح پیش بینی شده است. در حال حاضر، حسگرها و تراشه های متنوعی با کارکردهای مختلف به بازار ارائه شده اند اما هیچ کدام تا این اندازه حساس و مهم نبوده اند زیرا این حسگر باید در مغز شخص کاشته شود.» اگر این موسسه موفق به تولید این تراشه شود، میتوان از این تراشه در بیماری های روحی روانی خاصی استفاده کرد و بیماری های خاص روانی مانند افسردگی و روحی را درمان کرد.

مطالعه بیشتر در: globalresearch , technologyreview

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.