بیگ بنگ: در قسمت پیشین با “قدم اول: ایجاد و آزمایش نظریه همه چیز” آشنا شدیم، گفتیم یک تمدن که در آرزوی ترک جهان است، باید به نظریه همه چیز و انرژی منفی دست یابد تا بتواند کرمچاله را پایدار سازند و از این طریق از جهان فرار کند، امروز می توانید با قدم دوم آشنا شوید.

White_Hole

قدم دوم: یافتن کرمچاله ها و سفیدچاله هایی که بطور طبیعی رخ می دهند

به گزارش بیگ بنگ، این امکان وجود دارد که کرمچاله ها، بعد گذرها و ریسمان های کیهانی بطور طبیعی در فضا ایجاد شده باشند. ممکن است در لحظه بیگ بنگ ( انفجار بزرگ ) زمانی که مقادیر عظیمی از انرژی در جهان آزاد گردید، کرمچاله ها و ریسمان های کیهانی، بطور طبیعی شکل گرفته باشند. سپس این امکان وجود دارد که در طی فرایند تورم این کرمچاله ها تا ابعاد بزرگ مقیاس گسترش یافته باشند. به علاوه، این احتمال نیز وجود دارد که ماده نا آشنا، یا ماده منفی، بطور طبیعی در فضا وجود داشته باشد. این مسئله به مقدار زیادی به هرگونه تلاش برای ترک یک جهان رو به مرگ کمک می کند. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین اجسامی حتما در طبیعت وجود داشته باشند. هیچ کس تاکنون هیچ کدام از آنها را ندیده است. بنابراین نمی توان در مورد سرنوشت نهایی تمام حیات هوشمند، بر روی این فرض حساب کرد.

احتمال دیگری نیز وجود دارد که با جستجو در آسمان ها بتوان «سفید چاله» یافت. سفیدچاله ، یکی از پاسخ های معادله اینشتین است که در آن، زمان برعکس شده است؛ به این ترتیب همانگونه که اشیاء به درون یک سیاهچاله کشیده می شوند، از درون یک سفیدچاله به بیرون رانده می شوند. بنابراین ماده ای که به سیاهچاله وارد می شود، در نهایت از درون یک سفیدچاله بیرون می آید. تاکنون در تمام جستجوهای نجومی هیچ مدرکی دال بر وجود سفیدچاله ها یافت نشده است، اما احتمالا نسل آینده با استفاده از آشکارسازهای فضایی بالاخره وجود یا عدم وجود آنها را مشخص خواهد کرد. در قسمت بعدی، قدم سوم: “ارسال یک کاوشگر به درون سیاهچاله” را ارزیابی می کنیم.

ادامه دارد »»»

به قلم میچیو کاکو – جهان های موازی

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه

  1. اگر انسان بتواند از این جهان خارج شود، آن وقت می توان مطمئن شد که انسان دارای اراده و اختیار است. زیرا توانسته از چنگال این جهان و قوانین حاکم بر آن خارج شود و موجودی که بتواند چنین کند اراده اش فراتر از قوانین طبیعت این جهان است و تابع قوانین “این جهانی” نیست.