بیگ بنگ: به نظر می‌رسد توصیه‌های جدید در مورد میزان خواب لازم ممکن است مردم را تشویق کند که یک یا دو ساعت بیشتر در رختخواب بمانند. کارشناسان و متخصصان بتازگی دستورالعمل‌های خود را به روز کرده و مقدار ایده‌آل خواب برای گروه‌های سنی مختلف را اعلام کرده‌اند.

family-sleeping

به گزارش بیگ بنگ به نقل از جام جم، بنیاد ملی خواب (NSF) و هیاتی متشکل از 18 دانشمند در حوزه پزشکی و محققان مربوط بیش از 300 مطالعه مختلف درخصوص خواب را بررسی کرده و میزان دقیق خواب مورد نیاز برای گروه‌های سنی مختلف را تعیین کرده‌اند. بنیاد ملی خواب میزان توصیه شده خواب برای گروه‌های سنی مختلف را به این شرح‌ اعلام کرده است:

نوزادن تا 3 ماهه: 14 تا 17 ساعت در روز

نوزادان 4 تا 11 ماهه: 12 تا 15 ساعت در روز

کودکان نوپا (1 تا 2 ساله): 11 تا 14 ساعت در روز

‌کودکان قبل‌از‌مدرسه‌(3 تا 5 ساله): 10‌ تا ‌13‌ساعت در روز

کودکان مدرسه‌ای (6 تا 13 ساله): 9 تا 11 ساعت در روز

نوجوانان 14 تا 17 ساله: 8 تا 10 ساعت در روز

جوانان 18 تا 25 ساله: 7 تا 9 ساعت در روز

بزرگسالان 26 تا 64 ساله: 7 تا 9 ساعت در روز

افراد مسن بالای 65 سال: 7 تا 8 ساعت در روز

مقدار خواب توصیه شده در این گزارش برای بزرگسالان نسبت به گذشته تغییر نکرده است، با این حال در گزارش فعلی دو گروه جدید جوانان و افراد مسن افزوده شده است. میزان خواب مورد نیاز بسته به سن متفاوت بوده و ممکن است به طور جدی تحت تاثیر سبک زندگی و سلامت افراد قرار گیرد. مطالعه دیگری که در نروژ انجام شده نشان می‌دهد نوجوانانی که مدت بیشتری مشغول استفاده از ابزارهای الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت هستند وضعیت خواب بدتری دارند.

مطالعه حدود ده هزار نوجوان 16 تا 19 ساله نشان می‌دهد که این افراد بعد از مدرسه حدود دو ساعت یا بیشتر کمبود خواب دارند. محققان معتقدند که شواهد به دست آمده در این خصوص آن‌قدر قدرتمند است که ناظران سلامت را وادار کند تجدید نظر اساسی در دستورالعمل‌های استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی از سوی نوجوانان به عمل آورند. بر این اساس نوجوانانی که در طول روز بیش از چهار ساعت را صرف خیره شدن به صفحه نمایش ابزارهای الکترونیکی می‌کنند احتمال این‌ که کمتر از پنج ساعت در روز بخوابند، 3.5 برابر بیش از بقیه است.

همچنین حدود 49 درصد این گروه پس از این‌ که وارد رختخواب شوند یک ساعت یا بیشتر طول می‌کشد تا خوابشان ببرد. در حالی که افراد بزرگسال سالم حداکثر پس از نیم ساعت به خواب می‌روند.محققان اعلام کرده‌اند‌ توصیه‌های قبلی برای استفاده سالم از رسانه‌ها که به والدین و نوجوانان داده شده نیاز به به‌روز شدن دارد و دستورالعمل‌های مختص زمان استفاده از رسانه‌های الکترونیکی باید منطبق با شرایط روز تغییر کند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: Independent

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه