بیگ بنگ: یک مطالعه نشان می دهد که برخورد شهاب سنگ با اقیاس های باستانی ممکن است بازهای نوکلئوتیدی و اسید آمینه ها را ساخته باشد.

6a00d8341bf7f753ef01b8d14b5095970c-piبه گزارش بیگ بنگ، محققان ِ دانشگاه توهوکو، موسسه ی ملیِ علم مواد و دانشگاه هیروشیما پس از انجام آزمایشاتِ برخورد که برخورد شهاب سنگ به اقیانوس باستان را شبیه سازی می کند این مسئله را کشف کردند. با تحلیل دقیقِ محصولاتِ ناشی از برخورد، این تیم دریافت که بازهای نوکلئوتیدی و اسید آمینه ها از ترکیبات معدنی تشکیل شده اند.

تمام اطلاعات ژنتیکیِ زندگی مدرن بصورت توالی های بازهای نوکلئوتیدی در DNA ذخیره می شود. هر چند، تشکیل بازهای نوکلئوتیدی از ترکیبات معدنی موجود بر روی زمینِ پروبیوتیک کار دشواری در نظر گرفته شده است. در سال 2009، این تیم تشکیلِ ساده ترین اسید آمینه، گلیسین، با شبیه سازیِ برخوردهای شهاب سنگ را گزارش داد.

این بار، آنها منبع کربن را با بیوکربنات جایگزین کردند و آزمایشاتِ برخوردِ را با استفاده از اسحله ی سوختیِ تک مرحله ای با سرعتی برابر یک کیلومتر بر ثانیه انجام دادند. بدین ترتیب این محققان تشکیلِ تنوع بیشتری از عناصر سازنده ی حیات، از جمله دو نوع باز نوکلئوتیدی و 9 نوع اسید آمینه پروتئینوژنیک را کشف کردند. نتایج دانشمندان یک مسیر جدید را برای چگونگی تشکیل مولکول های ژنتیکی روی زمین را  نشان می دهد. جزئیات بیشتر این پژوهش در مجله ی علوم زمین و سیارات منتشر شده است.

ترجمه: سحر الله وردی / سایت علمی بیگ بنگ

منبع: dailygalaxy

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه