بیگ بنگ: دانشمندان موسسه فیزیک مسکو(MIPT) با بررسی قسمت درونی ابرزمین‌ها کشف کردند که ممکن است این سیارات شامل ترکیباتی باشند که طبق قواعد کلاسیک شیمی ممنوعه محسوب می‌شوند و این مواد احتمالا نرخ انتقال گرما و قدرت میدان مغناطیسی در این سیارات را افزایش می‌دهند.

تصویری مقایسه ای و هنری از سیاره ابر زمین Gliese 832c و کره ی زمین
تصویری مقایسه ای و هنری از سیاره ابر زمین Gliese 832c و کره ی زمین

به گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، در این بررسی، محققان در تلاش برای فهم این موضوع بودند که چه ترکیباتی ممکن است توسط سیلیکون، اکسیژن و منیزیم در فشار بالا شکل بگیرد. این عناصر خاص شانسی انتخاب نشده‌اند. سیارات شبه‌زمین دارای یک پوسته سیلیکات نازک، یک گوشته اکسید سیلیکات و یک هسته آهنی هستند. تقریبا 7.8 درصد از حجم زمین از اکسید سیلیکات تشکیل شده، همچنین بیش از 90 درصد از ترکیبات زمین شامل سیلیکات و اکسید منیزیم است.

آرتیم آگانوی، سرپرست این گروه تحقیقاتی گفت: می‌توانیم بگوییم منیزیم، اکسیژن و سیلیکون مواد اساسی شیمی زمین و سیارات شبه‌زمین هستند. طبق مدل‌سازی‌های کامپیوتری، داخل این سیارات از جمله Gliese 832c که اخیرا کشف شده و از زمین پنج برابر سنگین‌تر است و یا اَبر زمین Kepler-10c که 17 برابر سنگین تر از زمین است، شامل ترکیبات بیگانه MgSi3O12 و MgSiO6 است. MgSiO3 نسبت به ترکیبات موجود در سطح زمین از اتم‌های اکسیژن بیشتری برخوردار است. یافته‌های حاصل از این مطالعه در مجله nature منتشر شده است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: MIPT

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.