بیگ بنگ: فضاپیمای جونو مانند مسافری که در سفر از همه جا عکاسی می‌کند، در مسیر خود به سمت مشتری به تصویربرداری از سیاره و قمرهای آن پرداخته است.

عکسی که فضاپیمای جونو در مسیر حرکت به سمت سیاره ی مشتری از این سیاره و اقمارش به ثبت رسانده است.
عکسی که فضاپیمای جونو در مسیر حرکت به سمت سیاره ی مشتری از این سیاره و اقمارش به ثبت رسانده است.

به گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، این فضاپیما هفته گذشته در فاصله 11 میلیون کیلومتری از مشتری، تصویری از سیاره به همراه چهار قمر بزرگ آن یعنی آیو، اروپا، گانیمد و کالیستو ثبت کرده است. خانواده سیاره مشتری شامل 62 قمر تایید شده است که از این لحاظ در منظومه شمسی رتبه نخست را دارد. این تصویر توسط دوربین JunoCam ثبت شده که به گفته ناسا، ابزاری توسعه‌یافته برای افزایش مشارکت عموم در این ماموریت 1.1 میلیارد دلاری است.

به گفته ناسا،‌ عکسبرداری کیهانی بخشی از آماده‌سازی‌های جونو برای ورود آن به مدار مشتری در روز چهارم ژوئیه(14 تیر) است. این فضاپیما پس از پنج سال سفر از سوی زمین به منظومه مشتری، در روز 11 ژوئن کار ارسال اطلاعات را بصورت 24 ساعته به مرکز کنترل ماموریت آغاز کرد تا آنها را بطور مداوم در جریان شرایط آنبرد خود قرار دهد.

تصویری هنری از رویارویی فضاپیمای جونو با سیاره ی غول پیکر مشتری
تصویری هنری از رویارویی فضاپیمای جونو با سیاره ی غول پیکر مشتری

کاوشگر جونو علاوه بر ثبت تصویر از مناظر، همچنین در حال آماده‌سازی برای یک احتراق بسیار مهم تصحیح مسیر است که آن را در مدار اطراف سیاره مشتری قرار می‌دهد. در روز 20 ژوئن، پوشش باقیمانده بر روی موتور اصلی کاوشگر باز و نرم‌افزاری که این احتراق را آغاز می‌کند، آنلاین شد. به گفته ناسا، جونو در روز 28 ژوئن سیستم رانشگر خود را تحت فشار قرار خواهد داد و روز بعد همه ابزارهای غیرضروری برای حفظ نیرو به منظور مانور ورود به مدار خاموش خواهند شد.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: gizmag.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه

  1. با درود فراوان و با تشکر از تلاشهای بی وقفه شما در تدارک مقالات علمی کیهان شناسی
    با امید به این که کاوشگر جونو ماموریت کاوش را به صورت کامل به فرجام برساند و دچار گرفتاریهایی که کاوشگران مریخ در سالهای قبل شده بودند نگردد