بیگ بنگ: تعداد سیارات فرا خورشیدی که حول یک ستاره می چرخند از رقم معیار گذشت و براساس اظهارات ستاره شناسان تعداد سیارات فراخورشیدی کشف شده در مدار ستارگان دور دست از مرز هزار سیاره عبور کرد.

alien-planets-discovered-kepler-telescope

طی چند هفته گذشته ستاره شناسان در انتظار تأیید نزدیک شدن تعداد این سیارات به رقم هزار بودند. در وب سایت دایره‌المعارف سیارات فراخورشیدی (Extrasolar Planets Encyclopedia) با همکاری مرکز SuperWASP، تعداد سیارات بیگانه کشف شده از 999 به رقم 1010 رسید.

شمارش سیارات فراخورشیدی بیگانه یک فرآیند دقیق نیست و تعداد این سیارات در پایگاه داده‌های مختلف، متغیر است؛ بطور مثال در نتایج قبلی تعداد سیارات فراخورشیدی در دایره المعارف سیارات فراخورشیدی 986، کاتالوگ سیارات بیگانه دانشگاه پورتو ریکو 986، آرشیو سیارات بیگانه ناسا 905، پایگاه داده سیارات بیگانه اوربیت 732 سیاره و کاتالوگ سیارات بیگانه اوپن 948 سیاره اعلام شده بود.

همه 11 کشف جدید با دوره هایی بین 8 تا کمتر از 11 روز دور ستاره ها می چرخند که این امر موجب می شود همه آنها مشتری داغ تلقی شوند. مشتری داغ یا سیاره تفتیده نوعی سیاره فراخورشیدی است. مشتری‌ های داغ سیاراتی گازی در ابعاد سیاره مشتری یا بزرگتر از آن هستند که فاصله بسیار کمی با ستاره خود دارند و به همین سبب دمای زیادی دارند و مشتری داغ نامیده می شوند. نخستین سیارات فراخورشیدی کشف شده جملگی از این نوع بودند.

ستاره شناسان همچنین اعلام کردند که شمردن سیارات فرا خورشیدی فرآیند چندان دقیقی نیست و تعداد آنها می تواند با تحقیقات بیشتر تغییر کند. برای مثال برخی از یک هزار سیاره فراخورشیدی در این فهرست به طور خاص سیارات پرجرم با بررسی دقیق به نظر می رسد ویژگیهای ستاره ای آنها بیشتر از ویژگیهای سیاره ای باشد. محققان تأکید کرده اند که پس از تحقیقات بیشتر شاید برخی از این سیارات کوتوله های قهوه ای باشند که این امر موجب می شود آنها از فهرست سیاره های فراخوشیدی خارج شوند.

Read More : http://www.space.com/23311-1000-alien-planets-found-milestone.html

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.