بارش شهابی برساوشی بر فراز ترکیه

بیگ بنگ: بارش شهابی برساوشی که معمولأ بهترین بارش شهاب سنگ سال است در آخر هفتۀ آینده به اوج خود می رسد. کسی که یک آسمان صاف را از مکانی تاریک نظاره می کند ممکن است هر دقیقه یک آذرگوی درخشان ببیند.

این بارش شهابی در واقع ذرات سنگی هستند که از دنباله دار سویفت-تاتل جدا شده اند و به چرخش خود به دور خورشید ادامه داده تا زمانیکه به جو زمین برخورده کرده و تبخیر شوند. این تصویر کامپوزیت برجسته شهاب بارانی را بر فراز ترکیه در سال گذشته نشان می دهد. آدرگوی ها به اندازۀ کافی در این عکس ثبت شده اند و می توان تابش بارش شهابی از سمت صورت فلکی برساووش را در سمت چپ تصویر مشاهده کرد. باقی ماندۀ شهاب های کوچک هنوز در حین کسوف (خورشید گرفتگی) در ۲۱ آگوست ۲۰۱۷ در حرکت هستند و یک فرصت نادر را برای عکاسان نجومی خوش شانس فراهم می کنند تا بارش شهابی برساوشی را در طول روز به تصویر بکشند.

1. Endless گفت:

دو هفته بود اسمان صاف بود از شانس ما این دو روز ابری شده الان این موقع شب باید برم بالای کوه این پدیده رو ببینم ولی ارزششو داره