خورشید گرفتگی و رد ستاره ای

بیگ بنگ: در حین خورشید گرفتگی کامل هفتۀ گذشته چه اتفاقی در آسمان رخ داد؟ این کامپوزیت دیجیتالی تایم لپس در واقع فعالیت اجرام آسمانی در شب و روز را از یک مکان یکسان را به تصویر می کشد.

در این عکس پانورامای ۳۶۰×۱۸۰ شمال و جنوب به ترتیب در انتها و بالای تصویر هستند، در حالیکه شرق و غرب در لبه های سمت چپ و راست تصویر به چشم می خورند. ظرف مدت چهار ساعت در شب قبل از کسوف، چرخش رد ستاره ای به دور قطب ستاره ای شمال (انتها) همراه با چرخش زمین ثبت شد. در طول روز کسوف کامل، خورشید هر پانزده دقیقه از طلوع تا غروب (بالا)، بعضی مواقع در حالت کسوف ناقص (جزئی) عکسبرداری شد. سپس تمام این تصاویر به طور دیجیتالی در یک عکس ادغام شدند که دقیقا در حین کسوف کامل گرفته شده بود. هالۀ درخشان خورشید به شکل شعله ور به دور ماه نوی تاریک مشاهده می شوند (سمت چپ بالا)، درحالیکه سیاره ناهید به طور همزمان به آسانی قابل رویت است (بالا). درختی که در میانۀ تصویر، در پایین دوربین، وجود دارد صنوبر داگلاس است. این تصاویر با دقت در دریاچه ماگون در اورگن آمریکا گرفته شده است.