نزدیک شدن یک دنباله دار به خورشید

بیگ بنگ: چرا دنباله دار ماخهولتز عاری از مواد شیمیایی کربن دار است؟ شهرت اصلی دنباله دار ۹۶P/Machholz به این دلیل است که این دنباله دار بیشتر از تمام دنباله دارهای کوتاه مدت دیگر به خورشید نزدیک شده است – تقریبأ به اندازۀ نیمی از فاصله تا عطارد – و هر پنج سال این نزدیکی اتفاق می افتد.

برای درک بهتر این دنباله دار غیرعادی، رصدخانهٔ خورشیدی و هلیوسفری(SOHO) متعلق به ناسا این دنباله دار را در آخرین نزدیکی اش به خورشید در اکتبر ۲۰۱۷ دنبال کرد. این عکس کامپوزیت برجسته نشان می دهد این دنباله دار به سمت خورشید در حرکت است. سطح درخشان خورشید در پشت یک میدان دید تاریک پنهان شده، اگرچه بخش های تاج های گستردۀ خورشید قابل رویت هستند. ستاره های مجاور به شکل نقطه نقطه در پس زمینه دیده می شوند. یک فرضیه این است که این نزدیکی ها به خورشید تا حدی باعث شده اند دنباله دار ماخهولتز کربن خود را از دست بدهد، درحالی که یک فرضیه دیگر ادعا می کند که این دنباله دار از زمان های دور با همین ترکیب بندی تشکیل شده بود – حتی شاید متعلق به یک سامانه ستاره ای دیگر باشد.