پیوند دنباله دارها در آسمان پر ستاره

بیگ بنگ: پیوند دنباله دارها در این میدان ِ ستاره ای در صبح ۱۷ سپتامبر به تصویر کشیده شده است. دنباله دار C/2017 O1 ASASSN که در یک کاوش فضایی برای جستجوی ابرنواختر، کشف شد در سمت چپ پایین تصویر مشاهده می شود.

نور سبز رنگ قابل مشاهدۀ این دنباله دار در نتیجه فلورسانس مولکول های دو اتمی کربن در نور خورشید ایجاد شده است. این دنباله دار دو قطبی با بیشترین حدِ نزدیک شدن به خورشید فقط حدود ۷٫۲ دقیقه نوری با زمین فاصله دارد. در همین میدان دید تلسکوپی، دنباله دار طویل C/2015 ER61 PanSTARRS در بالا سمت راست مشاهده می شود که عازم ناحیه ای دوردست است و تقریبأ ۱۴ دقیقه نوری با زمین فاصله دارد. چندین سال نوری دورتر، پس زمینۀ ستاره ای شامل سحابی کم نور و گرد و غباریِ کهکشان راه شیری دیده می شود. همچنین خوشه ستاره ای معروف پروین درست در سمت راست بالای تصویر به چشم می خورد.

1. poriya گفت:

هیچی مثل یک تصویر زیبای نجومی نمیتونه حال ادم جا بیاره.۲ زمان مختلف در یک چشم انداز !!!!!! گرچه ما این عکس میبینیم اما اسمان واقعی درهیچ لحظه ای هرگز این شکلی نبوده