یک حفرۀ عجیب روی مریخ

بیگ بنگ: چه چیزی این حفرۀ عجیب، روی مریخ را ایجاد کرده؟ در واقع حفره های زیادی در این چشم انداز پنیر مانند ثبت شده اند و یکی از آنها سطحی تاریک و پر از گرد غبار را در زیر یخ دی اکسید کربن ِ در حال تبخیر نشان می دهد. در واقع این حفره در بالا سمت راست غیرعادی ترین چیز در این تصویر است که تقریبا ۱۰۰ متر وسعت دارد و احتمالا باید به سطحی پایین تر راه داشته باشد.

چرا این حفره وجود دارد و چرا با یک دهانۀ آتشفشانی احاطه شده جای سوال است، البته فرضیه پیشرو این است که این حفره در اثر برخورد شهاب سنگ ایجاد شده است. اما چنین حفره هایی به شدت مد نظر محققان قرار دارند زیرا ممکن است ورودی هایی به سطوح پایین تر سیاره باشند که به سمت غارهای زیرسطحی پیشروی می کنند. بدین ترتیب، تونل های طبیعی در برابر سطح ناهموار مریخ نسبتا محافظت شده اند که باعث می شود داوطلب نسبتا خوبی برای داشتن حیات مریخی باشند. بنابراین، این چاله ها اهداف اصلی سفینه های فضایی، ربات ها و حتی انسان هایی هستند که در آینده به اکتشاف مریخ می روند.

1. سارا گفت:

سحر جان یکم کاملتر میذاشتی عالی بود . آیا عکس بالا گرافیکیه یا واقعی ؟