بیگ بنگ: آیا چنین همترازی زیبایی فقط یکبار در ماه آبی رخ می دهد؟ خیر، اگرچه این عکس در حین ماه آبی* گرفته شده است. اما در حین ماه کامل که برای بار دوم در این ماه رخ داد – وضعیتی که ماه آبی را مشخص می کند – عکاس این تلفیق ِ جالب بین ماه و درخت، را با حرکت در اطراف و پیدا کردن موقعیت مناسب به تصویر کشید، به گونه‌ای که گویی ماه باعث انحنای درخت شده است.

متأسفانه، در اینجا، عکاس فقط می توانست با دراز کشیدن بر روی گل و لای و قرار دادن دوربین بر روی حصار سیم‌خاردار این عکس را گرفته باشد. انحنای درخت بلوط قبلأ بدست گاوهای گرسنه در نایت فری- کالیفرنیا، آمریکا ایجاد شده است. کنار هم قرارگیری عجیب و غریبِ ماه و درخت بدین شکل در حین ماه کامل نیز امکانپذیر است، البته اگر برنامه‌ریزی و زمان‌بندی کافی شده باشد. البته یک فرصت دیگر این هفته در حین یک “ماه آبی” دیگر ایجاد خواهد شد. سپس، دومین ماه آبی در سال 2018 رخ خواهد داد، یعنی امسال برای دومین ماه پیاپی، دو ماه کامل در طی سی روز، رخ می دهد. سال‌هایی با دو ماه آبی نسبتأ کمیاب هستند و آخرین مورد در سال 1999 رخ داد و مورد بعدی نیز در سال 2037 رخ می دهد.

*مفهوم مدرن و امروزي ماه آبي به معني يك قرص ماه اضافي در طول يك ماه زميني است، چه در 30 روز، دو قرص كامل ماه را به خود ببيند، چه يك چهارم سال، يا فصل به جاي سه قرص كامل، چهار قرص كامل ماه را داشته‌باشد.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.