بیگ بنگ: از سیاره زمین، سه آشکارساز ِ موج گرانشی گزارش دادند که فضا-زمان موج دار شده و این نشان می دهد چهارمین کشفِ ادغام دو سیاهچاله در جهان دور دست، صورت گرفته است.

این رویداد در 14 آگوست سال 2017 ثبت شد و رصدخانه لایگو(LIGO) در هنفورد- واشنگتن و لیوینگستون- لوئیزیانا و اخیرأ رصدخانه ویرگو(Virgo) در نزدیکی پیزا- ایتالیا آن را ثبت کردند و این رویداد را GW170814 نامیدند. امواج گرانشی در لحظات آخر ِ ادغام دو سیاهچاله با جرم 31 و 25 برابر خورشید که حدود 1.8 میلیارد سال نوری از زمین فاصله دارند، منتشر شده است. اما مقایسه زمانبندی تشخیص موج گرانشی در هر سه محل به ستاره شناسان اجازه داد تا منشأ سیگنال در آسمان را پیدا کنند. درست در بالای ابرهای ماژلانی و به سمت صورت فلکی نهر، فقط منطقه ای از آسمان که با سیگنال های هر سه آشکارساز سازگاری دارد با خط زرد در این نقشۀ آسمان مشخص شده است. نقشه آسمانی شامل کمان ِ ستارگان کهکشان راه شیری است. همکاری سه گانه این آشکارسازها موجب شد مشاهدات امواج گرانشی توسط ِ رصدخانه های موج الکترومغناطیسی نیز انجام شود و به دنبال سیگنال های مربوطه بگردند. همچنین افزودن آشکارساز ویرگو نیز باعث اندازه گیری قطبش موج گرانشی شد؛ خاصیتی که بعدأ پیش بینی های اینشتین از نسبیت عام را تأیید کرد.