آیا جهان در حال مرگ است؟

بیگ بنگ: جهان مملو از اسرار کشف نشده ای است که محققان زیادی را مشغول خود کرده اند، اما ستاره‌شناسان استرالیایی در تحقیقات جدید خود دریافته‌اند که سطوح انرژی کهکشانی نسبت به دو میلیارد سال قبل به کمتر از نصف رسیده است.

universe-738396به گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، محققان معتقدند که به دلیل این کاهش سطوح انرژی در کهکشان‌ها، به نظر می‌رسد که جهان در مسیر افول قرار گرفته است. این باور پس از بررسی بیش از ۲۰۰ هزار کهکشان توسط دانشمندان به وجود آمد که دریافتند به دلیل ادغام ماده در ستارگان، انرژی کاهش یافته و سطوح انرژی تولید شده حتی به اندازه نصف میزان موجود در دو میلیارد سال قبل هم نیست.

galaxy-739868دانشمندان مرکز بین‌المللی تحقیقات نجوم رادیویی در غرب استرالیا با استفاده از هفت تلسکوپ قدرتمند در سراسر جهان به بررسی کهکشان‌ها در ۲۱ طول موج مختلف نور از فرابنفش گرفته تا مادون قرمز دور پرداختند. اوایل امسال محققان هشدار داده بودند که جهان وارد دوران پیری خود شده است. البته گروهی از ستاره شناسان به رهبری دانشگاه لیسبون پرتغال با بررسی داده‌ها در مورد کهکشان‌ها، ابرنواخترها و ریزموج‌ها در نوسانات صوتی باریون‌ها پیش از این دریافتند که زودترین زمانی که ممکن است یک گسست بزرگ ناگهانی در جهان صورت بگیرد، ۲٫۸ میلیارد سال دیگر خواهد بود.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: express.co.uk

1. سینا گفت:

منظور از گسست بزرگ ناهگانی در جهان چیست ؟

2. Jo گفت:

تا ۳ میلیارد سال دیگه که چه قدر آدم و موجود اومدن و مردن … هنوز دقیق معلوم نیست تا ۱۰۰ هزار سال دیگه چه بلایی سر بشریت و انسان ها و جهان میاد و اون موقع چگونه است … حالا ۳ میلیارد سال دیگه رو تصور کنید!!!!!!!!!! باید یک تیم آینده نگر واسه بررسی آینده و پیش بینی اون تشکیل بدیم تا ببینیم چی میشه … 🙂