انسان به فکر ِ منابع طبیعی مریخ!

بیگ بنگ: با گذشت زمان به موعد سفر تاریخی انسان به مریخ نزدیک تر می شویم. حالا این پرسش مطرح می شود که تحقق چنین سفری در گروی چه فاکتورهای مهمی است؟ مطالعات زیادی در خصوص مریخ و رسیدن به این سیاره انجام شده است. نه تنها ناسا بلکه شرکتهای خصوصی دیگری نظیر اسپیس ایکس در نظر دارند تا نخستین گروه از انسانها را طی دو تا سه دهه آینده راهی مریخ کنند.

Mars_extended_stayسال گذشته گروهی از دانشمندان که مریخ را از جهات گوناگون مورد بررسی قرار داده اند نزدیک به ۵۰ مکان مناسب جهت فرود فضاپیمای حامل انسانها بر روی این سیاره را شناسایی کردند. این نقاط از جهات گوناگون برای حضور نخستین گروه از انسانها بر روی این سیاره مرموز مناسب تشخیص داده شده اند. مطالعاتی که توسط ناسا انجام شده نشان می دهد که نقاط نهایی که به عنوان محل فرود بر روی مریخ در نظر گرفته می شود باید به گونه ای باشد که امکان انجام عملیاتهای مختلف بر روی آنها وجود داشته باشد.

اما از آن مهمتر منابع طبیعی است که باید در این نقاط وجود داشته باشد تا ساکنان آینده مریخ به راحتی بتوانند از آن برای تثبیت حضور خود در این سیاره استفاده کنند. در پروژه سفر به مریخ مهمتر از هر چیز منابع طبیعی است که باید نقاط فرود وجود داشته باشد تا ساکنان آینده مریخ به راحتی بتوانند از آن برای تثبیت حضور خود در این سیاره استفاده کنند.

سال گذشته محققان 50 مکان مناسب جهت فرود فضاپیمای حامل انسانها بر روی سیاره سرخ را شناسایی کردند.

سال گذشته محققان ۵۰ مکان مناسب جهت فرود فضاپیمای حامل انسانها بر روی سیاره سرخ را شناسایی کردند.

تاکنون مدارگرد شناسایی مریخ موسوم به MRO که به پیشرفته ترین تجهیزات رصدی و تصویربرداری مجهز است اطلاعات ارزشمندی درباره این سیاره در اختیار دانشمندان قرار داده است اما حالا به نظر می رسد که برای فرود بی خطر انسانها بر روی مریخ نیاز به بررسیهای دقیق تری است که این به معنای لزوم پرتاب نسل بعدی کاوشگرها به سوی مریخ است.

بسیاری از کارشناسان داخل و خارج ناسا امیدوارند که این آژانس فضانوردی بتواند مدارگرد چند منظوره ای را به سوی مریخ پرتاب کند. این کاوشگر به لطف بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات راداری به دانشمندان کمک می کند تا بهترین مکانهایی را در مریخ مورد بررسی قرار دهد که منابع طبیعی مورد نیاز انسانها پس از ورود به این سیاره را در خود داشته باشند. ناسا اعلام کرده که اگر پروژه این مدارگرد نهایی شود پرتاب آن در اوایل سال ۲۰۲۲ صورت خواهد گرفت.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: space

مترجم: مهدی پیرگزی/سیناپرس

1. RAMAN گفت:

ایکاش یک موضوع هم در مورد منابعی که شاید بتوان قطعات لکتریکی متفاوتی با آن از منابع مریخ ساخت بزارید !
    از منابع زمین توانستند از AC گرفته و انواع مدارهای الکتریکی تا cpu را که پردازشگری حرفه ایست بسازند چه بسا منابعی بهتر و سازنده تر در مریخ برای ساخت قطعات الکترونیک و کامپیوترهای پیشرفته تر وجود داشته باشد که زیاد هم دور از ذهن نیست .

2. kourosh گفت:

دوستان خوبم…. ۱ میلی لیتر دوتریوم معادل ۲۰ تن ذغال سنگ انرژی تولید میکند

3. kourosh گفت:

و مریخ و دوتا قمر مریخ مقادیر فراوانی از دوتریوم را دارا میباشد.