1368695965

ناسا با موفقیت اولین شبکه اینترنتی بین سیاره ای را آزمایش کرد. سازمان فضایی آمریکا ( ناسا ) و JPL با همکاری شرکت بزرگ کامپیوتری اینترنتی گوگل سعی دارد شبکه ای از خطوط اینترنتی بین سیاره ای را راه اندازی کند.
7092a-prv

این شرکت با همکاری “وینت سرف” که به پدر اینترنت معروف است و مسؤول توسعه پروتکل های TCP/IP میباشد سعی دارد برای توسعه این مجموعه جدید از شبکه های منحصر به فرد فضایی و تحلیل مکانیک مداری و بین سیاره ای این سیستم را راه اندازی کند. گر چه این فضای مبتنی بر شبکه هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد اما امیدهای زیادی به ایجاد این شبکه اینترنتی بین سیاره ای وجود دارد. او افزود ستون فقرات این شبکه اینترنتی بین سیاره ای در مرحله رو به رشدی قرار دارد.این شبکه ارتباطی با استفاده از اینترنت فعالیت می کند.

برای برقراری ارتباط از طریق اینترنت میان سیاره زمین و نقاط دیگری در فضا، گروه کاری مشترک ناسا و گوگل از فناوری جدیدی استفاده کردند که آن را “DNT” نامیده اند.

فناوری شبکه ارتباطی DTN دارای پروتکل Bundle است که شباهت زیادی با پروتکل اینترنت (IP) دارد، اما بر خلاف پروتکل TCP/IP که برای برقراری ارتباط سراسری اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد، شبکه DTN برای مقابله با قطع ارتباطات، ایرادات و تأخیر ارسال و دریافت سیگنال که در ارتباطات بین سیاره ای روی می دهد، استفاده می شود.
tumblr_mmfb7zNiUQ1rnq3cto1_1280
شبکه ارتباطی DTN می تواند در آینده توسط فضانوردان مستقر در فضاپیماها در مدار سیارات دیگر از جمله مریخ و برای راه اندازی و هدایت کاوشگرهای رباتیک مورد استفاده قرار گیرد. این گام مهم، زیربنای ساخت سامانه شبکه کاملی است که سیاره زمین را از طریق اینترنت به همه ماموریت های فضایی متصل می کند.
این امکان همچنین بسیاری از ابزارهای کنترلی و مدیریتی ماهواره ها و وسیله های اکتشافی در فضا را آسان می کند.

این موفقیت تازه مرهون تلاش ها و فعالیت های “وینت سیرف” رئیس بخش فناوری ها در شرکت گوگل است. او به عنوان پدر نخست اینترنت معروف است چرا که مسؤول توسعه پروتکل های TCP/IP بوده است. شبکه جهانی اینترنت براساس این پروتکل فعالیت می کند.

Read More : http://www.wired.com/wiredscience/2013/05/vint-cerf-interplanetary-internet/