بیگ بنگ: فضانوردان آمریکایی پس از امضای دستور جدید ناسا توسط دونالد ترامپ درباره تمرکز بر ماموریت‌های فضایی سرنشین‌دار، قرار است به زودی به ماه بازگردند.

به گزارش بیگ بنگ به نقل از همشهری، ترامپ دستور جديد رهنمود سیاست فضایی کاخ سفید 1 را براي هدايت ناسا به سوي همكاري با شركاي اقتصادي و بين‌المللي براي فرستادن فضانورد به ماه و هموار كردن مسير براي رفتن به مريخ و فراتر از آن را امضا كرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ناسا دستور داد بر ماموریت فضایی سفر به کره ماه تمرکز کنند تا فضانوردان ایالات متحده آمریکا بار دیگر به ماه بروند.

امضای این دستور تغییر دیگری در سیاست فضایی آمریکا است که به دنبال به دست آوردن دوباره موفقیت برنامه متمرکز آپولو در دهه 1960 است. در دهه‌های اخیر، تلاش‌های پروازی فضایی ناسا با مجموعه‌ای از اشتباهات، اهمال و تغییرات ناگهانی تحت تاثير تغيير دولت‌ها همراه بوده‌است. این دستورالعمل علاوه بر تعیین اهداف جدید، درخواست ردیف بودجه سال 2019 ناسا را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ترامپ در ماه ژوئن به واسطه انتصاب مايك پنس معاون رئیس جمهور، شورای ملی فضایی را برای مشاوره و اجرای سیاست‌های ابلاغی رئیس جمهور در زمینه مطالعات زمین و اکتشافات اعماق فضا احیا کرد. این شورا در سال 1993 پس از بحث و مجادلات طولانی در دولت جورج بوش منحل شده بود. این مراسم با حضور نمایندگان کنگره و شورای ملی فضایی برگزار شد. همچنين باز آلدرین، دومین مردی که قدم به ماه گذاشت، سناتور هریسون اشمیت، آخرین فضانوردی که طی ماموریت آپولو 17 ماه را ترک کرد، پگی ویتسون رکورددار بيشترين حضور در فضا و کریستینا کخ عضو گروه فضانوردان ایالات متحده آمریکا در سال 2013 از مهمانان این مراسم بودند.

ترامپ در اين مراسم گفت دستورالعملي که من امروز امضا می‌کنم، برنامه فضایی آمریکا را بر اکتشاف و کاوش انسانی متمرکز خواهد کرد. این نخستین گام براي بازگشت فضانوردان آمریکایی به ماه برای کشف و استفاده طولانی مدت است. این بار ما نه تنها پرچم کشورمان را در ماه به اهتزاز درمی‌آوریم و رد پایمان را به جا می‌گذاریم، بلکه یک پایگاه هم برای ماموریت نهایی به مریخ و شاید روزی به بسیاری از جهان‌های بالاتر احداث خواهیم کرد.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: newatlas.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه

  1. احسنت.ممنون ترامپ.واقعا برگشت به ماه لازم بود.قدمی برای رسیدن به مریخ