تصویر هفته ی هابل:کهکشان NGC 6052

بیگ بنگ: این تصویر هفته ی هابل، کهکشان NGC 6052 را نشان میدهد که تقریبا ۲۳۰ میلیون سال نوری از ما فاصله دارد و در صورت فلکی هرکول واقع شده است.

Two become oneبه گزارش بیگ بنگ، می توان تصور کرد که این کهکشان یک کهکشان غیرعادی است و اصولا به این صورت طبقه بندی شده است. هر چند این در واقع یک کهکشان جدید در فرایند شکل گیری است. دو کهکشان جداگانه به تدریج توسط گرانش متقابل به سمت هم جذب و با یکدیگر برخورد کردند. اکنون مشاهده می کنیم که به صورت یک ساختار واحد ادغام شده اند.

با توجه به اینکه فرایند ادغام ادامه دارد، ستاره ها از مدار خود خارج شده و در مسیرهایی کاملا جداگانه قرار می گیرند. برخی از آنها از منطقه ی برخوردشان بسیار دور می شوند. از آنجاییکه ستارگان نوری که مشاهده می کنیم را تولید می کنند، این کهکشان به نظر دارای شکلی به شدت بی نظم است. در نهایت، این کهکشان جدید پس از ادغام به یک شکل پایدار دست می یابد که به هیچ کدام از دو کهکشان اصلی شباهت نخواهد داشت.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: scitechdaily.com

1. ایلا گفت:

خیلی جالبه.یعنی امکان داره یه روز هم کهکشان راه شیری با کهکشان دیگه ای در اثر گرانش برخورد کنه؟ اونوقت چه بلایی سر منظومه شمسی میاد؟