تلاش برای کشف همه چیز- اینفوگرافیک

بیگ بنگ: درک ما از دنیای فیزیکی مسیر طولانی‌ای را از روزگاران قدیم طی کرده است – روزگار غارهایی که با آتش روشن می‌شدند و سایه‌هایی لرزان که ذهن بیمناک بشر را مشغول می‌کرد. با این حال هنوز راه زیادی برای رفتن باقی مانده و با این روحیه، نقشه‌ای خلاصه از مسیر طولانی‌ای که به سمت آگاهی حقیقی رفته‌ایم را خواهیم دید. از تخم کیهانی تا اتم اولیه ـ این تاریخچه‌ای کوتاه از تفکرات بشری درباره‌ی بزرگ‌ترین موضوع موجود است.

ترجمه: امیرحسین سلیمانی

امیر حسین سلیمانی

کاردانی عمران، علاقه‌مند به فیزیک، کیهان‌شناسی، عصب‌شناسی و فلسفه‌ی ذهن، متافیزیک و فلسفه است. و بعنوان نویسنده و مترجم علمی- نجومی در وب سایت بیگ بنگ فعالیت می کند.

بسیار عالی

2. Reza rahimi گفت:

چه جالب من چند روز پیش به تاریخچیه علم فکر میکردم و میخواستم بدونم اولین افکار و فرضیه های جهان شناختی از کجا آغاز شدن و شما این مطلب رو گذاشتین.به نظر من با اطلاعاتی که از علوم پایه دارم برای درک دنیا و پیشرفت انسانها سرمایه گزاری در علوم پایه پایینه و بشر شتاب علمی لازم رو نداره.
    شاید بگن بودجه کمه ولی خوب خیلی از سرمایه های افراد تبدیل به خونه های خالی شده یعنی شرکت های سرمایه گزاری پول مردم رو به خونه هایی تبدیل میکنن که کسی توش ساکن نیست.و حتی این مورد تو چین باعث ایجاد چند شهر بزرگ بدون سکنه شده.دولت ها میتونن با جمع آوری این پولها و سرمایه گزاری اونا تو پروژه های علمی پایه پیشرفت رو سرعت چشمگیری بدن و مردم رو از سود اون پروژه ها بهره مند کنن.