بیگ بنگ: گروهی از فضانوردان ناسا در عملیاتی جالب، برای آمادگی زندگی در مریخ، به اعماق دریا فرستاده شده‌اند. مرکز آزمایش تکنولوژی‌ها در فضاهای خشن ناسا که به اختصار NEEMO نامیده می‌شود، برای آماده‌سازی تیم فضانوردان و سنجش تجهیزات خود، آزمایشی را در کف اقیانوس و در نزدیکی سواحل فلوریدا ترتیب داده تا شرایط زندگی در مریخ را برای فضانوردان و تجهیزاتشان شبیه‌سازی کند. 

cn7b4dnwgaar5phبه گزارش بیگ بنگ به نقل از سرویس فناوری آنا، در این آزمایش یک تیم فضانوردی به مدت دو و نیم هفته در کف اقیانوس زندگی خواهند کرد و در این مدت ارتباط‌شان با مرکز زمین، از طریق تکنولوژی خاصی، با همان تأخیری که در مریخ اتفاق می‌افتد، انجام خواهد شد. بنابر اعلام مرکز NEEMO این فضانوردان با چالش‌ها و مشکلات ارتباطی و تجهیزاتی که معمولا در سفرهای طولانی به فضا روی می‌دهد، روبه‌رو خواهئد شد و انجام امور برایشان سخت‌تر و زمان‌برتر خواهد بود.

همچنین قرار است دستگاه مینیاتوری تجزیه و توالی سنج دی ان ای که به‌ تازگی توسط یک شرکت انگلیسی برای ناسا ساخته شده، در این محفظه مورد آزمایش قرار گیرد، این دستگاه چندی پیش به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شد. در طول این مأموریت همچنین فضانوردان از یک دستگاه ارتباط از راه دور استفاده خواهند کرد که قرار است در آینده فضانوردی و در سفرهای طولانی و دور در اعماق فضا کاربرد داشته باشد. هدف از چنین آزمایشی، شبیه‌سازی دشواری های انجام پروژه در مریخ و روبرو شدن با چالش‌هایی‌ است که ممکن است حین سکونت انسان روی این سیاره اتفاق افتد.

در صورتی که پایگاه حضور انسان در مریخ فعال شود، ارتباطات رادیویی با آن با تأخیری طولانی و در حدود یک ساعته انجام می‌شود. ناسا هنوز برای برقراری این ارتباط نیازمند ارسال زیرساخت‌های ماهواره‌ای به فضای بین زمین و مریخ است. علاقه‌مندان به برنامه‌های ناسا می‌توانند اخبار لحظه‌ای این مأموریت را طی 15 روز آینده از این صفحه دنبال کنند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: NASA

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه