در این قسمت، از مجموعه کلیپ جهان های موازی، فیزیکدانان و کیهان شناسان در خصوص جهان های موازی رده ی 1 صحبت می کنند و دلایل و شواهد خود را نیز بیان می کنند. (زیرنویس فارسی دارد)

دانلود ویدئو با حجم 35 مگابایت

ادامه دارد »»»

سایت علمی بیگ بنگ: bigbangpage.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

4 دیدگاه

  1. ممنون سمیر عزیز که همیشه در کمترین زمان پاسخگوی سوالات هستین.به شخصه خیلی چیزها توی این سایت یاد گرفتم.تشکر.

  2. با سلام.دو تا سوال داشتم.اول اینکه توی فیلم نوشته بود که به اندازه عدد گوگل پلکس باید راه رفت تا به نزدیکترین جهان موازی رسید.منظور به سال نوری بود یا خیر؟.دومین سوال اینکه من این مساله رو متوجه نمیشم.از خیلی ها هم پرسیدم جوابی نداشتن.چرا این جهان ها که براساس تئوری انبساط کیهانی به وجود امدن.دارای نسخه های مشابه ای از ما باید باشن؟.مثلا ما میدونیم در این جهان هستی میلیاردها سیاره متفاوت با ما وجود داره که اگه مخلوقاتی هم داشته باشه مخلوقاتی متفاوت با ما هستن.ولی در رابطه با جهان های موازی اول چرا اینطور نیست؟اگه براساس تئوری انبساط میلیاردها میلیارد کیهان موازی با ما به وجود امده چرا کهکشانها منظومه ها و مخلوقات منحصر به خودشون رو ندارن و مثلا کپی منظومه شمسی و کپی همه انسانهای روی زمین باید در اون باشن که با اختلاف کمی نسبت با ما دارن زندگی میکنن.خیلی عجیب و غیر قابل درکه.ممنون.

    1. با درود، همانطور که در ویدئو هم اشاره شد گوگل یک عدد میباشد با 100 صفر در جلویش به واحد یارد و گوگل پلکس هم یک گوگل صفر در جلویش دارد به واحد یارد. در خصوص دومین سوالتان منظور این نیست که چنین زمین های مشابهی در فرای انبساط کیهانی ما حتما باید شبیه زمین ما با تمامی موجوداتش باشد، بلکه بر طبق احتمالات ریاضیاتی و طبق سرعت بسیار زیاد انبساط کیهان که هر لحظه باعث بزرگتر شدن و در نتیجه نامتناهی بودن جهان ما می شود؛ دانشمندان چنین حدس می زنند که چنین جهان های مشابهی هم می توانند شکل بگیرند. در ضمن جهان های موازی رده 1 با این بزرگی و عظمتش باز هم محدود است و احتمالا یک جهان حبابی را در میان میلیاردها میلیارد جهان حبابی دیگر تشکیل می دهد.