“جونو” به نیمه راه رسید!

juno-jupiter-road-sign

مقامات آژانس فضایی ناسا گفتند، کیلومتر شمار فضاپیمای JUNO کاوشگر ناسا به ۸۸۰ میلیون مایل (۱٫۴۱۵ میلیارد کیلومتر)رسید. این بدان معناست که این فضاپیما به نیمه سفر طولانی خود به مشتری رسیده است.

ماموریت جونو که در اوت سال ۲۰۱۱ راه اندازی شده بود، بالغ بر ۱٫۱ میلیارد دلار هزینه در بر داشته است ، تا این فضاپیما بعد از یک سفر ۵ ساله به بزرگترین سیاره منظومه شمسی برسد و هر چه بیشتر به بررسی این سیاره بپردازد. فضاپیمای جونو تاکنون ۹۴۶۹ واحد نجومی (AU) را طی کرده است؛ هر واحد نجومی برابر با فاصله زمین تا خورشید است و در این حالت تاکنون مسافتی بالغ بر یک میلیارد و ۴۱۵ میلیون کیلومتر پیموده شده است.

کاوشگر جونو با وزنی حدود ۳،۲۶۷ کیلوگرم، اولین فضاپیمای پنل خورشیدی است که تاکنون به نقاط بیرونی منظومه خورشیدی حرکت کرده است. این فضاپیما با سرعت متوسط ۱۶۳۳۰ مایل در ساعت (۲۶،۲۸۰ کیلومتر در ساعت) بدون توقف به سمت مشتری در حرکت است. در واقع ایستگاه بعدی این فضاپیما بعد از زمین، سیاره مشتری است.

پیش بینی می‌شود که فضاپیمای جونو تا ماه جولای ۲۰۱۶ میلادی به مشتری برسد.  وقتی این فضاپیما به مشتری برسد، روزانه ۳۳ بار به دور قطبها چرخیده و با کمک هشت ابزار علمی، پوشش ابری غول پیکر گازی سیاره را مورد بررسی قرار خواهد داد.

Read More : http://www.space.com/22355-nasa-juno-spacecraft-halfway-jupiter.html

1. شهباز گفت:

با سلام
    در ابتدای پاراگراف سوم نوشتین این فضا پیما اولین فضاپیمایی است که به ( خارج ) از منظومه شمسی رفته است در صورتیکه جنوا هنوز به نیمه راه مشتری رسیده ومشتری هم داخل در منظومه شمسی است.