خارج از کیهان ما چیست؟

بیگ بنگ: نکته مهم در خصوص کیهان در حال انبساط و گسترش یابنده این است که جهانی که ما آن را درک می کنیم، در واقع درون چیزی گسترش پیدا نمی کند. اگر شما به هر جهتی و با هر مقداری بروید، درست به نقطه شروع خود باز می گردید. همانطور که جهان گسترش می یابد، این سفر بیشتر طول می کشد، اما هنوز چیزی نیست که وارد آن شوید.

multiverseبه گزارش بیگ بنگ، یکی از شگفت انگیزترین ایده ها این است که کیهان ما به واقع فقط یک جهان در یک چندجهانی گسترده است. هر جهان به نوعی مانند یک حباب صابون جاسازی شده در خلاء کیهانی از چند جهانی است که از لحظه ی بیگ بنگ جهان خود در حال گسترش میباشد و در هر یک از این جهان ها، قوانین فیزیکی کاملا متفاوتی وجود دارد.

در واقع یک دسته از ثابت های فیزیکی در جهان، مانند نیروی گرانش یا قدرت اتصال اتم ها وجود دارد. برای هر یک از این ثابت های اساسی فیزیک، گویی مانند این است که قوانین فیزیک تصادفا کنار هم قرار می گیرند و در راستای جهان ما به وجود می آیند – مکانی که تقریبا ولی نه کاملا با حیات مغایرت دارد. بنابراین تصور کنید تمام این جهان های حبابی مختلف در این فوم کیهانی گسترده از جهان های چندگانه ظاهر شده و قوانین فیزیکی متفاوتی دارند. شاید در جهان دیگر، نیروی گرانشی به صورت دافعه یا پراکنده و یا ضعیف است!

جهان ما می تواند در حقیقت بخشی از یک چند جهانی بزرگتر باشد.

در اکثریت قریب به اتفاق آن جهان ها، هیچ زندگی یا حیاتی نمی تواند شکل بگیرد، اما تاس را بی نهایت بار می اندازیم و در نهایت به شرایطی برای حیات می رسیم. هر فرم حیات که قادر به درک جهان باشد باید به جهانی با قابلیت زندگی تکامل یافته باشد. البته این مانند سخنان نامفهوم شبه علمی است و بعدا شما از من انتظار خواهید داشت تا در مورد چاکراها، طالع بینی و هدایت روح بیگ فوت صحبت کنم.

با این حال، یک ثانیه صبر کنید، این موضوع ممکن است در حقیقت علمی باشد. اگر این جهان های حبابی به اندازه کافی به هم نزدیک شوند، ممکن است راهی باشد که آنها بتوانند با هم مالش یابند و به طریقی با هم تعامل یابند که از درون این جهان قابل تشخیص باشند. به عبارت دیگر، می توانیم به فضا نگاه کنیم و کوفتگی کیهانی را ببینیم و مطمئن شویم که در قسمتی از جهان ما با یک جهان دیگر برخوردی ایجاد شده است. خب، آیا ستاره شناسان در جستجوی نشانه هایی که جهان ما با جهان های دیگر تعامل داشته به فضا نگاه کرده اند؟ مشخص است که این کار را انجام دادند و آنها چیزی واقعا عجیب و غریب پیدا کردند.

در نقشه ی تابش پس زمینه مایکروویو کیهانی، ناهنجاری هایی دیده می شود.

هنگام بررسی تابش پس زمینه مایکروویو کیهانی– باقیمانده ای از تابش و اثرات بیگ بنگ– ستاره شناسان نوسانات حرارتی سردی را کشف کردند. این درجه حرارت های مختلف و یا ناهمسانگردی ها، مناطقی هستند که در آن چگالی های مختلف ماده در جهان اولیه تا مقیاسی عظیم با گسترش مداوم کوچک شده اند. در حالی که بسیاری از این تفاوت های دمایی با نظریه های کیهان شناختی فعلی این جهان توضیح داده می شود، ناحیه ای وجود دارد که با این نظریه ها سازگاری ندارد. خیلی عجیب است، محققانی که آن را کشف کردند آن را به نام “محور شرارت” نامیدند.

به هر حال، برای اینکه بدانیم محور شرارت چیست، ایده هایی وجود دارد. یکی از این ایده ها واقعا جذاب است، به گفته ی محققان در واقع ما شاهد منطقه ای هستیم که در آن جهان ما به جهان دیگر ضربه می زند و قوانین فیزیک همدیگر را نقض می کنند. بنابراین اگر این مورد باشد و ستاره شناسان شاهد تعامل جهانی دیگر هستند، برای بیگانگان بیچاره ای که ممکن است باجهان بعدی همپوشانی داشته باشند، چه معنی دارد؟

ما هیچ ایده ای نداریم، اما تصور کنید وقتی قوانین فیزیک دو جهان کاملا متفاوت با هم همپوشانی داشته باشند، چه چیزی ممکن است رخ دهد؟ هر چه که هست، برای بیگانگان و ادامه بقای سالم آنها نمی تواند خوب باشد. اما نگران نباشید، آن منطقه میلیاردها سال نوری با ما فاصله دارد و به هر حال جهانی دیگر نیست، ما فقط به مشاهدات دقیق تری نیاز داریم.

ترجمه: سپیده محمدزاده / سایت علمی بیگ بنگ

منبع: universetoday.com

1. پوریا گفت:

روزی انسانها فکر میکردند ویژه ترین جایگاه را زمین دارد اما فیزیک در حال نشان دادن حقیقت است حقیقتی که صدها سال پیش کفر به حساب می آمد

2. بهمن خلیل نسب گفت:

حقیقت چیزی نیست که بخواهیم ازش نتیجه گیری بکنیم …همانند هدفی یا غایتی که طبیعت نیز به ان نخواهد رسید… یعنی اینکه طبیعت دنبال چیزی نیست و هدفی را قصد نکرده است بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر جلوه میکند نه اینکه این ضرورت را به مفهوم جبر درنظر داشته باشیم…گمانه زنی و یا غیرقطعی بودن تمامی رویدادها امری عادی و زائیده تفکرات و دانش انباشتی ما محسوب میشود چرا که مغز ما نیز دراین فرایند موثر و نقش افرین میباشد….

3. fared گفت:

اگرخارج از کیهان همان نیستی یا عدم باشد این بدان معناست که تمام کیهان ازهرطرف به هم پیوسته است . یعنی شما اگربتوانید ازیک مکان دریک جهت حرکت کنید پس به نقطه شروع حرکت خود خواهید رسید واگر به بزرگترین تلسکوب های که بتواند میلیارد ها سال نوری را مشاهده کنند مجهزباشید سیاره زمین را هم در گردش نور خواهید دید …..

4. Uou گفت:

در حال حاضر سفر در زمان و حرکت با سرعت نور هنوز هم شاید برای خیلی ازراین ادم ها چیز عجیب و خیالی ای باشه مثل ۱۰۰ ها سال پیش که بشر برای رفتن از یک کشور به کشور دیگه یک سال یا چند ماه یا حد اقل چند هفته در راه بود ولی حاالا با هواپیما در عرض یک ساعت از یک کشور به ان کشور میروند … خیلی زود روزی خواهد رسید که حرکت با سرعت نور برای انسان ها مانند اب خوردن و جت شخصی هست و هزاران چیز جدید دیگه . ضمن اینکه در حال حاضر هم حرکت با سرعت نور کاملا ثابت شده و امکان پذیر هست و ساخت یک ماشین زمان تا حد ۹۰% امکان پذیر است هرچند میلیارد ها دلار پول نیاز داره … در نهایت برترین و بهترین چیز رویا پردازی است … چون که همون طور هم که اینشتین هم گفته بود علم محدوده اما رویا پردازی نه . در ضمن برای اینکه بفهمیم این جهان ما تمومی داره یا نه و یا به جهان دیگه ای برسیم باید اینقدر حد اقل در یک جهت حرکت کنیم یعنی ۱۰۰ ها برابر بیشتر از سرعت نور تا ببینیم به کجا و چی میرسیم! که باز هم بحث سرعت و جابجایی به میان میاد . و درحال حاضر امکان پذیر نیست .