بیگ بنگ: دنباله دار آیسان  (ISON) همچنان به سفر خود در منظومه شمسی ادامه می دهد و تصاویر جدید حاکی از سلامت و از هم نپاشیدن این دنباله دار است. آیسان در حال نزدیک شدن به خورشید است و در صورتی که این دنباله‌دار بتواند ماه آینده از سفر بسمت خورشید جان سالم به در برد، می تواند چهره درخشانش را به زمینیان نشان دهد.

ison-10082013-adam-block

عکاس نجومی آدام بلاک به تازگی با استفاده از تلسکوپ شولمن ۳۲ اینچی و از مرکز رصدخانه دانشگاه آریزونا تصویری جدید از ستاره دنباله‌دار آیسان را در حال نزدیک شدن به خورشید و زمین به ثبت رسانده‌است. ستاره دنباله‌دار آیسان اگر بتواند از سفر نزدیک خود از کنار خورشید جان سالم به در ببرد، در ماه دسامبر چهره درخشان خود را به زمینیان نشان خواهد داد. این دنباله‌دار زیبا سال گذشته توسط زوج اخترشناس آماتور روس کشف شد. اخترشناسان آیسان با دور شدن از ابر اوورتی سفری به اعماق منظومه خورشیدی را آغاز کرده‌است.

دنباله‌دار آیسان در تاریخ 28 نوامبر به نزدیک‌ترین فاصله خود از خورشید، یعنی از فاصله 1.2 میلیون کیلومتری خورشید خواهد رسید. تصاویر جدیدی که به تازگی توسط تلسکوپ هابل از این دنباله‌دار به ثبت رسیده‌اند نشان می‌دهند این دنباله‌دار طی سفر طولانی‌اش به بخش‌های داخلی منظومه خورشیدی تراکم خود را حفظ کرده‌است.

Read More : http://www.space.com/23263-comet-ison-green-photo.html