بیگ بنگ: در این ویدئوی کوتاه از مستند کاسموس که زیرنویس فارسی دارد به همراه نیل دگراس تایسون سفری خواهیم کرد به درون سیاهچاله! غول های کیهانی که حتی نور نیز نمی تواند از چنگال آنها فرار کند.

وقتی سوخت هسته ای ستاره ای غول آسا به اتمام می رسد، دیگر نمی تواند به اندازه ی کافی گرم بماند و به همجوشی خود ادامه دهد تا هنگامی که به کشش داخلی جاذبه خودش غلبه کند. پر جرم ترین ستاره ها متلاشی و خاموش می شوند و تنها گرانش خود را بر جای می گذارند تا هنگامی که یک سیاهچاله از جسد این ستارگان غول آسا متولد می شود. سیاه‌چاله پدیده‌ای که در کمال شکوه و عظمت هر‌آنچه را در نزدیکی‌اش قرار داشته باشد به سوی خود کشیده و به تدریج می‌بلعد.

تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر به درون یک سیاه‌چاله سفر کنید، چه اتفاقاتی در انتظار شماست؟ به راستی در سیاهچاله این اجرام شگفت آور کیهانی چه چیزی نهفته است؟ آیا پس از یک عبور موفقیت آمیز از افق رویداد سیاهچاله از جای دیگر کیهان سر در می آوریم و سیاهچاله به عنوان یک پل میانبر کیهانی عمل می کند یا خیر؟ پیشنهاد می کنیم در این سفر همراه ما باشید تا با سیاهچاله ها بیشتر آشنا شوید.

دانلود این ویدئو

سفارش پستی مستند کاسموس

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه

  1. دمتون گرم سایتتون حرف نداره و خیلی عالیه..من فک میکنم که واقعا سیاه چاله ها شاید نوعی کرم چاله باشن که مارو به جهان موازی وصل کنن و اما معتقدم به دلیل گرانس بالا یا خیلی سریع میمیرم یا خیلی خیلی سریع میمیریم اما ایا سریع تر از نور میتونیم حرکت کنیم…؟