سفر انسان به مریخ با موشک مدرن ِناسا

بیگ بنگ: مقامات ناسا اعلام کرده‌اند این آژانس مصمم است که مجهزترین و گران‌ترین موشک حامل فضانوردان، جهت اعزام به مریخ را تا سال ۲۰۱۸ میلادی آماده کند.

تصویری هنری از لحظه پرتاب موشک پر قدرت ناسا برای سفر به مریخ

طبق گزارش ناسا، این سازه شگرف و هوشمند هفت میلیارد دلاری در نخستین آزمایش خود در نوامبر سال ۲۰۱۸  با محموله ای بدون سرنشین به وزن ۷۷ تن سیاره زمین را ترک می کند و به مداری فراتر از مدار پایینی آن خواهد برد. اما در قدرتمندترین پیکربندی‌اش، موشک مذکور توانایی بالابردن ۱۴۳ تن را خواهد داشت و این قابلیت اجرای ماموریت‌های فضایی به منظومه شمسی مانند رفتن به یک سیارک و مریخ را ممکن خواهد ساخت.

بسیاری از محققان و دانشمندان ناسا بر این باورند که سال ۲۰۳۰ میلادی تغییر و تحولات بسیار شگرفی در علوم نجومی و ارتباطات زمینیان انجام خواهد شد و اعزام فضانوردان مختلف به خاک مریخ و بررسی امکان حیات در این سیاره از اهداف برنامه‌ریزی شده کارشناسان نجوم با چنین طرح هایی ممکن است. «چارلز بولون» مدیر ناسا در این باره گفت: فضانوردان سفری علمی، اکتشافی به خاک مریخ خواهند داشت، تعهد ساخت وسیله‌ای مجهز برای انتقال فضانوردان به مریخ و حمایت از این پروژه از اهداف اصلی ما است.

ناسا نسخه‌های کوچکی از این موشک را آزمایش کرده و مدل با اندازه پنج‌ درصدی موشک اصلی نیز برای آزمایش میزان اثرگذاری امواج صوتی با فرکانس بالا و پایین بر روی موشک بزودی آزمایش می‌شود.

مطالعه بیشتر در: NASA