بیگ بنگ: مقامات ناسا اعلام کرده‌اند این آژانس مصمم است که مجهزترین و گران‌ترین موشک حامل فضانوردان، جهت اعزام به مریخ را تا سال 2018 میلادی آماده کند.

تصویری هنری از لحظه پرتاب موشک پر قدرت ناسا برای سفر به مریخ
تصویری هنری از لحظه پرتاب موشک پر قدرت ناسا برای سفر به مریخ

طبق گزارش ناسا، این سازه شگرف و هوشمند هفت میلیارد دلاری در نخستین آزمایش خود در نوامبر سال 2018  با محموله ای بدون سرنشین به وزن 77 تن سیاره زمین را ترک می کند و به مداری فراتر از مدار پایینی آن خواهد برد. اما در قدرتمندترین پیکربندی‌اش، موشک مذکور توانایی بالابردن 143 تن را خواهد داشت و این قابلیت اجرای ماموریت‌های فضایی به منظومه شمسی مانند رفتن به یک سیارک و مریخ را ممکن خواهد ساخت.

بسیاری از محققان و دانشمندان ناسا بر این باورند که سال 2030 میلادی تغییر و تحولات بسیار شگرفی در علوم نجومی و ارتباطات زمینیان انجام خواهد شد و اعزام فضانوردان مختلف به خاک مریخ و بررسی امکان حیات در این سیاره از اهداف برنامه‌ریزی شده کارشناسان نجوم با چنین طرح هایی ممکن است. «چارلز بولون» مدیر ناسا در این باره گفت: فضانوردان سفری علمی، اکتشافی به خاک مریخ خواهند داشت، تعهد ساخت وسیله‌ای مجهز برای انتقال فضانوردان به مریخ و حمایت از این پروژه از اهداف اصلی ما است.

 ناسا نسخه‌های کوچکی از این موشک را آزمایش کرده و مدل با اندازه پنج‌ درصدی موشک اصلی نیز برای آزمایش میزان اثرگذاری امواج صوتی با فرکانس بالا و پایین بر روی موشک بزودی آزمایش می‌شود.

مطالعه بیشتر در: NASA

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه

  1. اکسیژنش چجوری تامین میشه ؟؟ اگه میشه زود تر جواب بدین
    اخه سفر به مریخ که 6 7 ماه طول میکشه