_65904826_65902211

بر اثر سقوط و انفجار قطعات شهاب سنگ در استان چلیابینسک روسیه ۹۵۰ نفر زخمی شدند. بیشتر جراحات در نتیجه شکستن شیشه‌ پنجره‌ها و اصابت آن‌ها به افراد وارد شده است. احتمالا شمار مجروحان بیشتر است.
russia2_384621c
آمار مجروحان این رویداد، طبق نوشته منابع خبری روسی از مرز ۹۵۰ نفر گذشته است. طبق آخرین خبرها استانداری چلیابینسک اعلام کرد وضعیت در این منطقه تحت کنترل است و تمام تاسیسات حیاتی استان فعالیت عادی دارند. گفته می‌شود که در حال حاضر حدود ۲۰ هزار امدادگر در مناطق آسیب دیده فعالیت می‌کنند.
0,,16601007_303,00
خبرگزاری ریانووستی از قول سخنگوی اداره اطلاع رسانی وزارت وضعیت اضطراری ملی روسیه اعلام کرد: «طبق اطلاعات اولیه حدود ۱۰۰ نفر از آسیب دیدگان برای دریافت کمک های پزشکی مراجعه کرده‌اند.» این مقام روسی تاکید کرده است که جراحات آسیب دیدگان شدید نیست. خسارات بویژه در طبقات بالایی ساختمان‌ها وارد شده است.

وزارت وضعیت اضطراری ملی روسیه بدنبال سقوط و انفجار این شهاب سنگ بلافاصله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «شهاب سنگی در بالای جو منفجر شده و تکه‌های داغ آن وارد لایه پایینی جو در دامنه رشته کوه‌های آرال در مرکز روسیه شده است». در این بیانیه همچنین آمده است: «قطعاتی از این شهاب سنگ در یک منطقه کم جمعیت به زمین برخورد کرده است.»
trail-falling-residential-apartment-54

فروریختن ۶۰۰ مترمربع سقف کارخانه

اما خبرگزاری‌‌ها از افزایش تعداد زخمی‌ها و همچمنین مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی خبر می‌دهند. بر اساس گفته‌ منابع روسی سقوط این شهاب سنگ در استان چلیابینسک و نواحی مجاور آن صبح روز جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ روی داده است.

سقوط شهاب سنگ و انفجار آن را می‌توان در فیلمی که توسط مردم عادی گرفته شده نیز مشاهده کرد. تلویزیون روسیه نیز فیلمی از انفجار این شهاب سنگ را در ساعت ۹ صبح به وقت محلی به نمایش گذاشت.
i35fd883df644dcb18fe15ad55a37518b_1
در گزارش‌های مربوط به خسارات همچنین اشاره می‌شود که سقف یک کارخانه‌ی روی که حدود ۶۰۰ مترمربع بوده نیز فروریخته است. یک خبرنگار مقیم مسکو که درباره‌ی سقوط و انفجار شهاب سنگ گزارش می‌داد به دویچه وله فارسی گفت: «تکه‌های شهاب سنگ تاکنون در ۳ استان روسیه، تومن، کورگان و سوردلوف پخش شده است. تاکنون ده‌ها هزار تویت و همچنین صدها ویدیو در یوتیوب نیز درباره این رویداد منتشر شده است.»

به نقل از دویچه وله فارسی
Read More : http://rt.com/news/meteorite-crash-urals-chelyabinsk-283/

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه

  1. فاصله تهران تا چلیابینکس روسیه چند هزار کیلومتره ؟
    باورش سخته ولی اگه دیدی واقعه ی ترسناکیه
    چون این انفجار یک سنگ با تنها قطر 20 متر (قطرش تقریبا به طول یک تریلی)بود که تو از این فاصله دیدی

  2. دوستان من این شهاب سنگ رو با چشم های خودم دیدم از همین تهران وقتی به خونه گفتم کسی باورش نشد اخرشم اخبارش در اومد