بیگ بنگ: سازمان فضایی امریکا(ناسا) یک عکس از ابرهای مشتری منتشر کرده است که به شاهکارهای نقاشی ونسان ون‌گوگ شبیه است. در واقع عکسی که اخیرا توسط فضاپیمای جونو گرفته شده، ابرهای چرخان مشتری را نشان می‌دهد و این نکته را یادآوری می کند که جهان عجیب‌تر از تصورات انسان است.

جهان عظيم و مرموز است، و انسان هرگز قادر به شناخت تمامي آن نيست، تنها مي‌تواند حدس بزند، اما مي‌تواند با ديدن عكسي مانند آنچه ناسا بتازگي منتشر كرده، از زواياي ناشناخته‌اي از جهان آگاه شود. این عکس بخشي از ابرهاي اتمسفر سياره مشتري را در طيف رنگ آبي نشان مي‌دهد. فضاپيماي جونو اين عكس رادر 24 اكتبر 2017 از فاصله 18906 كيلومتري از سطح اين ابرها ثبت كرده‌است، اين فاصله برابر فاصله ميان نيويورك و پرث استراليا است. هر پیکسل از عکس نشان دهنده منطقه‌اي 12 كيلومتري از ابرهاي مارپيچي و  تاريك و روشن است.

در حقیقت، این بسیار زیبا است که بدون دانستن اینکه این عکس در واقع یک عکس از مشتری است، به راحتی می‌توان آن را به عنوان یک نقاشی تازه کشف شده از ونسان ون‌گوگ اشتباه گرفت. زيرا ابرها شبيه به قطرات رنگارنگ روغني روي سطح آب هستند و بخشي از آشفتگي اتمسفر سياره مشتري را نشان مي‌دهد. آب و هواي سياره مشتري از گذشته تاكنون موضوعي جذاب بوده‌است. لكه سرخ بزرگ اين سياره طوفاني بزرگ است كه طي 350 سال گذشته به صورت مداوم ادامه داشته و احتمالا تا آينده‌اي دور نيز در اتمسفر سياره مشتري حضور خواهد داشت.

کاوشگر جونو در طول پرواز نهم خود منطقه ای در نیم کره شمالی مشتری را مورد ارزیابی قرار  داد و توانست تصاویر جذابی این منطقه ثبت کند. ناسا این عکس را از طریق سایت JunoCam ارائه کرد که بعدا توسط برخی از دانشمندان پردازش شد که بخشی از تصویر را بهبود بخشیدند و اصلاحات رنگی را نیز انجام دادند. این عکس یادآور این نکته است که زیبایی در همه جا، حتی در مکان‌های غیرقابل دسترس وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

3 دیدگاه

  1. سایت شما فوق العاده عالی است
    زندگی من از وقتی که با سایت شما آشنا شدم به کلی دگرگون شد
    من چگونه میتوانم زحمات شما را جبران کنم ؟؟
    خواهش میکنم یک شماره حساب دهید تا بتوانم قدمی هر چند کوچک جهت پیشرفت این سایت برداشته باشم