بیگ بنگ: براستی که چه رازی در داخل سیاهچاله ها نهفته است؟ دانشمندان روش های جدیدی را ارائه کردند که برای پیش بینی داخل سیاهچاله ها مفید است و اطلاعات دقیقی از ساختار داخلی و مرموز آنها به ما می دهد. با در نظر گرفتن مشاهدات امواجی گرانشی، پدیده ای که دانشمندان فکر میکردند از زوال یک سیاهچاله منتشر می شود؛ دانشمندان برای نخستین بار می توانند بگویند که حالا سیاهچاله ها واقعا وجود دارند و از حالت نظری خارج شده اند.

black-holeبه گزارش بیگ بنگ، سیاهچاله هر چیزی که از افق رویدادش عبور کند را به داخل خود می کشد، حتی نور نیز نمی تواند از کشش گرانشی یک سیاهچاله بگریزد. این بدان معنی است که هیچ دستگاهی در زمین وجود ندارد تا بتوانیم متوجه شویم در داخل سیاهچاله ها چه می گذرد. مطالعه بر روی سیاهچاله ها بایستی از پایه صورت گیرد! محققان بطور خاص در علم چیزهای جدید و عجیبی مشاهده می کنند، سپس آنرا تجزیه و تحلیل می کنند، سپس فرضیه های جدیدی برای توضیح و طبقه بندی اش ارائه می دهند. در نهایت نیز برای این مفاهیم از ریاضیات پیچیده کمک می گیرند!

اما این موضوع برای سیاهچاله ها متفاوت است، ما ابتدا با فرضیه ها و مسائل ریاضیاتی شروع می کنیم، سپس سعی در رویت و کشف اتفاقاتی داریم که سیاهچاله رخ می دهد. اما یک مشکل بزرگ در این روش وجود دارد، همانطور که تیمی از دانشگاه جانز هاپکینز و دانشگاه تاوسن اشاره کردند، فیزیکدانان نظریات خود در مورد داخل سیاهچاله ها را بر اساس میزان اطمینان با مختصات ریاضی خاص، استوار می سازند. بر اساس اینکه شما کدام مختصات را انتخاب کنید و اینکه آنها نسبت به موقعیتتان بعنوان ناظر چگونه رویت می شوند، شما دیدگاه بسیار متفاوتی نسبت به دیگر مختصات ها، بدست می آورید.

تمام نقشه ها و اطلس های ما از کره زمین با یک مختصات ذهنی ثابت از خشکی ها ترسیم می شوند که اینها از ادراک و آگاهی ما نسبت به این کره خاکی بدست آمده است. در این دیدگاه هر انتخاب هماهنگ لزوما یک منظر پیچیده را نشان می دهد. درست ترین راه برای به تصویر کشیدن خواص سیاهچاله ها نیز از طریق مقادیر مختصات ثابت بدست می آید.

black-hole_به گفته ی محققان شما باید بطور ویژه ای بر مقادیر مختصات ثابت ریاضیاتی در سیاهچاله ها تمرکز نمایید. در نشست اخیر ستاره شناسی که در سن دیگو برگزار شد، این تیم تحقیقاتی 17 ثابت را در ارتباط با انحنای فضا- زمان ارائه دادند که میتواند برای مطالعه داخل سیاهچاله مفید باشد. از طرفی روابط خاص و پیچیده ای بین این حالات وجود داشت که تیم دانشمندان در این رابطه فقط پنج حالت را بصورت مستقل در نظر گرفتند.

هر کسی برای نشان دادن و تفسیر انحنای فضا- زمان در داخل سیاهچاله هایی که ممکن است مستقل از زمان باشند، بایستی این پنج حالت مستقل را بکار گیرد. محققان نتایج خود را در arXiv.org  منتشر کردند و اکنون فیزیکدانانی که علاقه دارند انحنا و ساختار داخلی سیاهچاله ها را کشف کنند میتوانند این پنج حالت مستقل را بدست آورند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: sciencealert.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.