بیگ بنگ: رئیس شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد، موشک فالکون 9 که اولین فرود کنترل شده تاریخی خود را انجام داده، هم اکنون مجددا آماده پرتاب است. در صورت فرود موفقیت آمیز مجدد فالکون 9، این موشک در تاریخ مأموریتهای فضایی جاودانه خواهد شد.

news-122815b-lgبه گزارش بیگ بنگ، راکت فالکون ۹ متعلق به شرکت اسپیس ایکس در ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۵ یعنی کمتر از دو هفته پیش موفق شد با فرود بر پایگاه فضایی Landing Zone 1 در پایگاه نیروی هوایی کیپ کارناوال در فلوریدا، در تاریخ جاودانه شود. این موشک که دارای 9 موتور است به آزادسازی 11 ماهواره ارتباطی در مدار پایین زمین پرداخت و سپس با موفقیت به زمین بازگشت. مهمترین اتفاقی که در عرصه ی صنایع هوا فضا روی می دهد، کاستن از هزینه های سرسام آور تولید موشک هاست.

falcon-9-ready-3ایلان ماسک مدیرعامل و مرد همه کاره اسپیس ایکس در پیام توئیتری خود در شب سال نو نوشت: « فالکون ۹ به آشیانه اش در کیپ کارناوال برگشت. هیچ آسیبی به آن وارد نشده و آماده ی یک مأموریت دیگر است.» از این نظر می توان گفت پرتاب دوباره این راکت آن هم در حالی که تنها کمتر از دو هفته پیش از مدار زمین بازگشته است در نوع خود یک رکورد و اتفاق تاریخی محسوب می شود. با این حال سخنگوی شرکت اسپیس ایکس در بیانیه‌ قبلی خود اعلام کرد که فالکون ۹ به دلیل آنکه نخستین راکت بازیابی شده در تاریخ محسوب می شود برای همیشه به عنوان یک موشک خاص حفظ و نگهداری خواهد شد و هرگز مجددا پرتاب نمی‌شود.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: gizmag.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.