بیگ بنگ: استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری و کیهان‌شناس مشهور جهان در تازه‌ترین سخنرانی خود اعلام کرده انسانها می‌توانند یک سیاهچاله کوچک را به منبع تامین انرژی کل زمین تبدیل کنند. همین یک سیاهچاله کوچک می‌تواند کل زمین را از بین ببرد.

2E4F93FA00000578-0-image-a-5_1454486279680به گزارش بیگ بنگ به نقل از خبرآنلاین، هاوکینگ اعلام کرده که یک سیاهچاله کوچک به اندازه یک کوه اشعه ایکس و اشعه گاما از خود به اندازه ۱۰ میلیون مگاوات ساطع می کند که برای تامین برق تمام جهان کافی است. این حرف از لحاظ تئوری درست است اما در عمل انسانها باید بتوانند اول سیاهچاله‌ای را پیدا کنند و بعد هم بتوانند راهی کشف کنند که تمام انرژی آن را به صورت امن که کل تمدن بشر نابود نشود مورد استفاده قرار گیرد. هاوکینگ خودش هشدار داده که احتمالا بسیار سخت خواهد بود که بدون آنکه این انرژي بتواند به انسانها آسیب بزند بشر بتواند از آن استفاده کند و سیاهچاله را به اصطلاح تحت کنترل خود درآورد.

003CD1BB00000258-0-image-a-1_1454485819928او گفت: این کار آسانی نخواهد بود. شما نمی‌توانید یک سیاهچاله را مثلا در یک نیروگاه نگه دارید چون به سمت مرکز زمین فرو می‌رود. راهکار دیگر این است که سیاهچاله در مدار زمین و فاصله مناسب با ما قرار بگیرد تا بتوان از انرژي ساطع شده استفاده کرد. هنوز اما کسی در دنیا نتوانسته است سیاهچاله کوچک را پیدا کند. هاوکینگ با شوخی در این رابطه گفت: هنوز کسی نتوانسته سیاهچاله‌ای با این جرم کشف کند چون اگر پیدا شده بود من الان جایزه نوبل گرفته بودم! استیون هاوکینگ با وجود توانایی‌های بسیار در زمینهٔ کیهان‌شناسی، تاکنون جایزه نوبل را کسب نکرده‌ است.

سایت علمی بیگ بنگ /منبع: dailymail.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

3 دیدگاه