بیگ بنگ: فضاپیمای کاسینی با به تصویر کشیدن پنج قمر از 62 قمر زحل در یک قاب یکی از بی نظیرترین عکسهای خود را به نمایش گذاشته است. در این عکس قمرهای زحل از چپ به راست: ژانوس، پاندورا، انسلادوس، میماس و رئا هستند که در زمینه حلقه‌های زیبای این سیاره به تصویر کشیده شده اند.

Quintet_of_moons

البته این عکس از قمرهای زحل عکس جدیدی نیست و در سال 2011 توسط فضاپیمای کاسینی که به دور این سیاره در حال چرخش است به ثبت رسیده. اما با این حال دیدن مجدد این عکس و نگاه های بیشتر و صحبت در مورد آنها خالی از لطف نیست. در این تصویر، ژانوس ( Janus ) با 179 کیلومتر قطر دورترین قمر در چپ است، پاندورا (Pandora) با قطر 80 کیلومتر در مرکز تصویر بین حلقه‌های A و F حرکت می‌کند. انسلادوس 504 کیلومتری درخشان (Enceladus ) با آن فواره‌های آب نمکش در بالاتر از مرکز تصویر دیده می‌شود. میماس (Mimas) با 396 کیلومتر قطر، پشت رئا دیده می‌شود. رئا (Rhea)، دومین قمر بزرگ منظومه زحل که 1528 کیلومتر قطر دارد، در گوشه راست تصویر نصف شده است.

در زمان عکس‌برداری این تصویر که 29 جولای 2011 گرفته شده، رئا با 1.1 میلیون کیلومتر، نزدیک‌ترین قمر به کاسینی بود. حلقه‌های زحل پشت رئا و میماس واقع شده بودند و انسلادوس با 1.8 میلیون کیلومتر، دورترین قمر نسبت به کاسینی بود. با این حساب، هر نقطه روی عکس قمر ره‌آ متناظر با دایره‌ای به قطر 7 کیلومتر و هر نقطه روی تصویر انسلادوس متناظر با قطر 11 کیلومتر است. 62 قمر تاکنون برای زحل شناخته شده و تیتان با قطر ۵۱۵۰ کیلومتر بزرگترین آنهاست.

Read More : ciclops , universetoday ,nasa

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.