چرا انسان نمی تواند تمام فضا را کشف کند؟

بیگ بنگ: کیهان به اندازه ای بزرگ و وسیع است که شاید انسان امروزی به هیچ عنوان نتواند تمامی آن را کشف کند ولی به دلیل وجود انرژی تاریک و سرعت بالای انبساط جهان هستی، بخش عمده ای جهان برای انسان ها به هیچ عنوان قابل دسترسی نخواهد بود.

xjqpvgdhniezbuewzyviهمیشه به ما یاد داده شده است که هیچ محدودیتی برای تعیین هدف و نقاط مختلف برای رسیدن وجود ندارد ولی از نظر علمی به نظر می رسد که این امر با واقعیت کاملا در تضاد است زیرا انسان تنها می تواند بخش بسیار اندکی از جهان هستی را مورد مکاشفه فیزیکی قرار بدهد. موضوع مربوط به فناوری امروزی و عدم طراحی دستگاه هایی که با سرعت نور حرکت کنند نیست بلکه ماجرا پیچیده تر از این است که بتوان آن را به واسطه فناوری حل کرد.

انسان از نظر علمی تنها می تواند به گروه محلی کهکشانی خود دسترسی داشته باشد که از کهکشان راه شیری، کهکشان آندرومدا و بیش از ۵۰ کهکشان کوچک تشکیل شده است. این اندازه برابر با محیط ۱۰ میلیون سال نوری است و با یک محاسبه علمی می توان گفت که این بخش برابر با ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱ ابعاد کل جهان هستی است. علت این امر را باید در انرژی تاریک جستجو کرد زیرا این انرژی که هنوز ماهیت آن برای بشر شناخته شده نیست، موجب می شود تا جهان هستی در حال انبساط سریع باشد و به همین دلیل نیز علیرغم عملکرد گرانش در محیط داخلی گروه های محلی و کهکشان ها و منظومه ها، عملا خارج از آنها شاهد دور شدن گروه های کهکشانی از یکدیگر هستیم.

localgroupgبه این ترتیب می توان گفت که حتی اگر انسان ها به فناوری هایی دست پیدا کنند که بتواند آنها را با سرعت بسیار بالا به سوی کهکشان های دیگر رهنمون شود، باز هم سرعت گسست جهان هستی به اندازه ای بالا است که انسان هیچگاه نخواهد توانست محیطی خارج از گروه محلی کهکشانی خود را تجربه کند. دانشمندان پیش بینی می کنند که در آینده، کشش گرانشی داخلی گروه های محلی کهکشان ها موجب خواهد شد که کهکشان های راه شیری و آندرومدا با یکدگیر تلفیق شوند و در عین حال نیز کهکشان یاد شده بدلیل انبساط کیهان به قدری از سایر اجرام کیهانی دور شوند که آنها دیگر برای انسان ها قابل رویت نباشند و به این ترتیب انسان های َآینده از علم امروزی ما و چیزی که قادر به مشاهده آن هستیم بی خبر خواهند بود.

سایت علمی بیگ بنگ/ منابع: Local Group , gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی/ سیناپرس

انسان هیچ وقت نخواهد توانست بر فضا و زمان احاطه پیداکنه.
    عمر جاودانه هم انسان نمیتونه دسترسی پیداکنه چون قانون ترمودینامیکی و انتروپی

پس با این مقاله میشه گفت فرضیه میچیو کاکو درباره تمدن نوع ۳ مردود

3. shahrokh گفت:

اینطور که معلومه کرمچاله ها رو از قلم انداختن. برای دسترسی به تمام نقاط جهان که فقط نیاز به سریع حرکت کردن نداریم. میتونیم از دریچه های که بین فضا و زمان پل میزنند استفاده کنیم.

4. sinemat گفت:

بسیار جالب بود….البته در مورد فضا باید تخیلی نگاه کرد تمام علمی که الان داریم اکثرا از راه تخیل بدست آمده خیلی از اون ها ثابت شده ولی خیلی هم فقط نظریه هست….

5. علی گفت:

عحب نکته ای /// واقعا پرام ریخت
    حالا جالبیش اینه فکر کن کل این عالم همش یه قسمت کوچیک از یه ارگانیسم باشه
    مغز آدم قفل میکنه
    واقعا علت این همه معلول چیه ؟؟
    این عالم با این همه پیچیدگی واسه چی وجود داره
    یه سوال داشتم از زمان بیگ بنگ تا الان کل این عالم بدون ناظر بوده یعنی ؟

6. علی گفت:

ببخخشید سوال زیاد پرسیدم
    در زمان بیگ بنگ نور وجود داشته یا نه ؟ و نور کی بوجود آمد ؟ چجوری از گرانش گازها؟

7. M2002 گفت:

وقتی به آسمان خیره میشی میتونی تمام گستردگی اون رو ببینی
    ولی من واقعا ازخلقت خدا درعجب هستم وواقعا بزرگی خلقت او درذهن تمام ما جای دارد بشر ضعیف وناتوان است ولی بازهم میتواند به دوردست ها دست پیدا کند چون مغز بشر از هرچیزی توانا تر وقدرتمند تر است.

8. Reza گفت:

به نظر من این انبساط ممکنه یک روز متوقف بشه و انرژی تاریک یک روزی تموم بشه و یا دیگه کار نکنه و این بادکنک غول آسا و سرکش دیگه نتونه بزرگتر شه
    و یا شاید طبق نظر دانشمندها این انبساط متوقف شه و معکوسش رخ بده و کیهان کوچک و کوچکتر میشه و در نهایت با یک بیگ کرانچ همه چیز تموم میشه

اگه اول مطلب توجه کنید نوشته:(شاید انسان امروزی به هیچ عنوان نتواند تمامی آن را کشف کند)