کاوش جدید هاوکینگ در کیهان

بیگ بنگ: فیزیکدان مشهور بریتانیایی، استیون هاوکینگ شاید تنها به حرکت دادن ماهیچه‌ای بسیار ریز روی گونه‌اش بتواند با جهان اطرافش ارتباط برقرار کند، اما این وضعیت مانع از آن نشده تا به رصد‌های کیهانی‌اش ادامه ندهد.

عکس برداری نجومی هاوکینگ با استفاده از تلسکوپ جدیدش

هاوکینگ اخیرا با استفاده از تلسکوپ سلسترون ۲۷ سانتیمتری که توسط کامپیوترش کنترل می‌شود، توانسته تصاویر زیبایی از اجرام کیهانی ثبت نماید و به نوعی وارد حوزه عکاسی نجومی شود. مشهورترین دانشمند مبتلا به بیماری نورون حرکتی (ALS)، جدید‌ترین ابزار بازی و سرگرمی خود را در صفحه فیس‌بوکش به نمایش گذاشته‌ است.

عکسی که هاوکینگ از ماه ثبت کرده است.

وی در پیجش عکس‌هایی از ماه، سحابی جبار، کهکشان‌های دور دست M81، M82 ، NGC 3077 و … را که خود به ثبت رسانده، منتشر ساخته و به ۲٫۵ میلیون طرفدارش در فیسبوک خبر داده به زودی تصاویر نجومی بیشتری منتشر خواهد‌ کرد.

عکسی از سحابی جبار در فاصله ی 1300 سال نوری از زمین

عکسی از سحابی جبار در فاصله ی ۱۳۰۰ سال نوری از زمین

هاوکینگ در صفحه فیس‌بوک خود نوشته از داشتن اسباب‌بازی جدیدش بسیار خرسند است: تلسکوپی از شرکت سلسترون با آینه‌ای ۱۱ اینچی که می‌تواند جزئیات دقیقی را در کهکشان‌هایی در فاصله چند میلیون سال نوری به نمایش بگذارد.

تصویری از کهکشان های دور دست M81، M82 ، NGC 3077

نگاه به ماه از لپ تاپ شخصی هاوکینگ

به گفته هاوکینگ،‌ دو نفر از کارمندان شرکت سلسترون برای آموزش نحوه کار با این تلسکوپ دو روز زمان صرف کردند و وی توانسته‌ است چند عکس نجومی ثبت کند. هاوکینگ در پست ارسالی خود اعلام کرده که در آینده به دنبال مشاهده پلوتو، خوشه پروین و کهکشان آندرومدا میباشد.

سایت علمی بیگ بنگ / منابع بیشتر: nbcnews , theverge