کهکشان راه شیری خانۀ بیش از ۳۰۰۰ تمدن‌ بیگانه!

بیگ بنگ: به گفته ی یک کارشناس نجومی احتمالا کهکشان راه شیری خانه بیش از ۳ هزار تمدن بیگانه است، اما فاصله بسیار زیادی که بین ما و اقوام کهکشانیمان وجود دارد شانس ملاقات با آنها را بسیار کم کرده است.

Alien Civilisations

به گزارش بیگ بنگ، “مایکل گرت” رئیس تحقیقات فضایی داچ هلند در کنگره بین المللی ستاره شناسی در تورنتو گفت: داده های جمع آوری شده توسط ناسا و دیگر آژانس های فضایی نشان می دهد که زمین یکی از ۴۰ میلیارد سیاره ای در کهکشان ما است که به طور بالقوه در منطقه ی قابل سکونت ستاره ی مادری اش قرار دارد و این نکته را هم باید در نظر داشت که هر ساله یک سیاره قابل سکونت نیز شکل می گیرد.

علاوه بر این، کهکشان راه شیری به تنهایی می‌تواند خانه‌ی بیش‌ از ۳۰۰۰ تمدن فرا زمینی باشد اما فواصل بین سیاره‌ها به‌ قدری زیاد است که عملا امکان تماس با آنها را فوق العاده کم کرده است. با این حال، گرت گفت که با توجه به قطر کهکشان راه شیری که بیش از ۱۰۰ هزار سال نوری است، نور یا سیگنال با سرعت متوسط ۳۰۰ هزار کیلومتر در ثانیه برای رسیدن به نزدیک‌ترین منظومه یعنی آلفا قنطورس ۴ سال زمان لازم دارد و سفر از یک کهکشان به کهکشان دیگر نیز ۱۰۰ هزار سال به طول می انجامد.

موقعیت منظومه شمسی در کهکشان راه شیری

گرت ادامه داد: به طور متوسط ۱۰۰۰ سال نوری فاصله بین تمدنهای کهکشان ما وجود دارد، این فاصله بسیار زیادی است به علاوه که باید برای رفت و برگشت اطلاعات فاصله ای دو برابر این مقدار را در نظر گرفت بنابراین باید حداقل چند هزار سال فرصت داشته باشید تا بتوانید با تمدنهای دیگر صحبت کنید.  از سوی دیگر زمانی که تمدن هوشمند در این سیارات به وجود بیاید و شاید از بین بروند نیز برای ما ناشناخته است، به عنوان یک مثال در سیاره زمین به محض اینکه شرایط مهیا شد، حیات شکل گرفت اما سالیان درازی طول کشید تا زندگی هوشمند ایجاد شود.

نمی خواهم منفی باف باشم اما یافتن سیگنالهای SETI (جستجو برای هوش فرا زمینی) در کهکشان ما بسیار نادر هستند. ستی حدود ۶۰ سال است که برای یافتن نشانه‌هایی از حیات فرا زمینی در تلاش است، این بدان معنا نیست که ستاره شناسان باید جستجو در این زمینه را متوقف کنند بلکه کاملا برعکس، با جهش بزرگی که در تکنولوژی رخ داده و پیشرفت در ستاره‌شناسی رادیویی و پردازش داده نسبت به گذشته امکان موفقیت و جستجوی سیگنال بیگانگان خیلی بیشتر شده است.

منابع: ibtimes , news.discovery

لینک کوتاه مقاله : http://bigbangpage.com/?p=19520

1. sajjad گفت:

مهندس خسته نباشید.

2. لیلا گفت:

سلام خداقوت…خیلی از تلاش شما سپاسگزارم..چه در این سایت وچه درتلگرام زبان من خوب نبود وگرنه حتما برای ترجمه داوطلب میشدم

3. M hk گفت:

از یک لحاظ جای شکرش باقیه که این تمدن ها از هم دور هستن. والا حتما شاهد جنگ در مقیاس راه شیری بودیم.

4. اميرحسين گفت:

بسیار عالی بود دوس دارم در اینده در ناسا باشم