گالری تصاویر اجرام فضایی از آسمان ایران

بیگ بنگ: در این پست می توانید ۱۰ عکس منتخب که عکاسان نجومی ایران از اعماق آسمان شب گرفته اند و شامل کهکشان‌ها، سحابی ها و خوشه های ستاره‌ ایی است را مشاهده کنید.

این تصاویر از وبگاه «نگاره های آسمان شب» منتشر شده است. با کلیک بر روی هر عکس می توانید در ابعاد بزرگتر آنها را تماشا کنید.

کهکشان آندرومدا
آندرومدا یک کهکشان مارپیچی است که در فاصله 2.5 میلیون سال نوری از ما در صورت فلکی آندرومدا قرار دارد. این عکس را حسن عبداله آبادی ریوش - کاشمر به ثبت رسانده است.
سحابی سر اسب
سحابی سر اسب، یک سحابی تاریک در ابر مولکولی شکارچی است. این عکس را حسن عبداله آبادی از کوه سرخ در کاشمر به ثبت رسانده است.
راه شیری بر فراز دشت آزو
نمایی زیبا از کمان کهکشان راه شیری بر فراز ایران. عکس از عادل کریمی - روستای نوا در مازندران
جبار و مرد دونده
تصویری زیبا از سحای پر جوش و خروش جبار که مهدی رحیمی از روستای شورآباد - اصفهان به ثبت رسانده است.
سحابی رز
این سحابي با ابرهايی از گاز و غبار به گلبرگ‌هاي يك گل رز شباهت زیادی دارد. عکس از سجاد اصغری در روستای شورآباد- اصفهان
سحابی هلیکس
سحابی هلیکس یک سحابی سیاره ای است که آینده خورشیدمان را به ما نشان می دهد. عکس از محسن شریفی در سی سخت، کهگیلویه و بویراحمد
ابرهای رنگارنگ اطراف ستاره رو-مارافسای
شهرت این ناحیه از آسمان به علت وجود ابرهای رنگارنگی می باشد که ستاره سه گانه رو-مارافسای را احاطه کرده اند. عکس از محمد نوروزی در دماوند
سحابی مرداب
مسیه 8 یا سحابی مرداب نمونۀ زیبایی از یک خوشه ی ستاره ای جوان است که بخشی از منطقه فعال تولید ستاره می باشد.عکس از محسن شریفی در سی سخت، کهگیلویه و بویراحمد
خوشۀ ستاره ای پروین
ستاره‌های پرنور این خوشه‌ بدون نیاز به دوربین دو چشمی حتی در قلب برخی شهرهای آلوده به نور نیز دیده می‌شوند. عکس از محمد نوروزی در دماوند
ستاره قلب عقرب
این ستاره درخشان‌ترین ستارهٔ صورت فلکی کژدم است. قلب عقرب یک ابرغول سرخ و یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های آسمان است. عکس از فرزاد زمانفر

1. MHB گفت:

درود
    چطوری تصویر برداری می کنند ؟

• سمیر الله وردی گفت:

با درود، عکس برداری از این اجرام با استفاده از تلسکوپ های پیشرفته و همچنین با دوربین های دیجیتال پیشرفته انجام شده و طبق طیف نوری آنها رنگهای گاز و گرد و غبار و … اضافه شده است.برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت مبدا تصاویر مراجعه کنید.

2. به نظر من ماده تاریک در حال انبساط است و جهان مارا به سرعت به سمت خودمی کشد مانند نقطه ای که همه چیز را به طرف خود میکشد و خود این نقطه با نیروی بسیار مرموزی در حال انبساط است.وهمین سردی فضا با عث بزرگتر شدن جهان ما میوشد

• سمیر الله وردی گفت:

با درود، دوست گرامی کارکرد ماده تاریک به این صورت نیست، اگر به این صورتی بود که شما نوشتید تمامی کهکشان ها، ستاره ها، سیارات و قمرها از هم گسسته می شدند و در فضا پخش و پلا می شدند، اما ماده تاریک با نیروی گرانشی خود این اجرام را جمع آوری کرده است. آن نیرویی که به انبساط کیهان شتاب می دهد، انرژی تاریک می باشد. باز هم پیشنهاد میکنم چندین کتاب علمی و کیهان شناسی مطالعه کنید تا با این اصطلاحات بیشتر آشنا شوید.