گالری تصاویر اجرام فضایی از آسمان ایران

بیگ بنگ: در این پست می توانید ۱۰ عکس منتخب که عکاسان نجومی ایران از اعماق آسمان شب گرفته اند و شامل کهکشان‌ها، سحابی ها و خوشه های ستاره‌ ایی است را مشاهده کنید.

این تصاویر از وبگاه «نگاره های آسمان شب» منتشر شده است. با کلیک بر روی هر عکس می توانید در ابعاد بزرگتر آنها را تماشا کنید.

[cycloneslider id=”22453″]

1. MHB گفت:

درود
    چطوری تصویر برداری می کنند ؟

• سمیر الله وردی گفت:

با درود، عکس برداری از این اجرام با استفاده از تلسکوپ های پیشرفته و همچنین با دوربین های دیجیتال پیشرفته انجام شده و طبق طیف نوری آنها رنگهای گاز و گرد و غبار و … اضافه شده است.برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت مبدا تصاویر مراجعه کنید.

2. به نظر من ماده تاریک در حال انبساط است و جهان مارا به سرعت به سمت خودمی کشد مانند نقطه ای که همه چیز را به طرف خود میکشد و خود این نقطه با نیروی بسیار مرموزی در حال انبساط است.وهمین سردی فضا با عث بزرگتر شدن جهان ما میوشد

• سمیر الله وردی گفت:

با درود، دوست گرامی کارکرد ماده تاریک به این صورت نیست، اگر به این صورتی بود که شما نوشتید تمامی کهکشان ها، ستاره ها، سیارات و قمرها از هم گسسته می شدند و در فضا پخش و پلا می شدند، اما ماده تاریک با نیروی گرانشی خود این اجرام را جمع آوری کرده است. آن نیرویی که به انبساط کیهان شتاب می دهد، انرژی تاریک می باشد. باز هم پیشنهاد میکنم چندین کتاب علمی و کیهان شناسی مطالعه کنید تا با این اصطلاحات بیشتر آشنا شوید.