بیگ بنگ: مهندسان ناسا تونل بادی فراصوتی برای پرتاب پیشرفته و پرقدرت فضاپیماها به فضا را آزمایش می‌کنند. با پیشرفت تونل بادی ناسا انسان قادر است به اعماق فضا سفر کند.

acd16-0195-013به گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، اگر این آزمایش موفقیت‌آمیز باشد آژانس فضایی توانایی اعزام بشر به فضا و اکتشاف دیگر سیارات با نشانه‌هایی از حیات را خواهد داشت. تونل بادی مجرای بزرگی است که داخل آن هوا جریان دارد و دانشمندان از آن برای تحقیق و آموزش چگونگی پرواز فضاپیماها با تقلید از پرواز اشیا در فضا استفاده می‌کنند.

wind-tunnel1این تونل دارای فن‌های قدرتمند برای حرکت هوا داخل مجراست و دانشمندان واکنش اشیا کوچک و بزرگ را در آن بررسی می‌کنند. این تونل جدید برای آزمایش دومین نسل موشک SLS با ظرفیت 115 تن و 364 فوت ارتفاع طراحی شده است. SLS اولیه 322 فوت و 77 تن بود و در اولین پرواز، این موشک بدون سرنشین به ماه ارسال شد و دوباره به زمین برگشت و 13 ماهواره در فضا مستقر کرد.

sls_in_cloudsدر پرواز دوم، چهار فضانورد به ماموریت ماه فرستاده شدند، اما این سیستم نیازمند فناوری‌های بیشتر برای ارسال فضانورد به مریخ است. جان بلیونز مهندس ایرودینامیک و اکوستیک در مرکز فضایی مارشال ناسا در آلاباما اظهار کرد: انتظار داریم در پایان آزمایش اطلاعات پرواز ایرودینامیکی مورد نیاز برای ارتقا موشک‌ها را بیابیم.

سایت علمی بیگ بنگ / منابع: NASA , scienceworldreport.com