با اینکه با دیدن این متن ما به سرعت به نظریه نسبیت عام فکر میکنیم ولی، مطالعات نشان می دهد هنگامی که ماده توسط سیاهچاله بلعیده می شود ، ممكن است به درون كیهانی دیگری كه داخل سیاهچاله قرار دارد فرو بریزد یا درون گذرگاه كرم چاله مانندی كه به سیاهچاله دیگری ارتباط دارد به دام بیافتد. یكی از بزرگترین اسرار علم فیزیك این است كه چه چیزی درون یك سیاهچاله وجود دارد؟در دنباله دیدگاهای دیگر دانشمندان اختر شناسی را در این باره خواهید خواند…
Black hole
فرضیه ای كه وجود سیاهچاله ها را پیش بینی كرد – نسبیت عام- عنوان می كند كه تمام مواد درون سیاهچاله با فشرده شدن تبدیل به یك نقطه مركزی با چگالی بینهایت می گردند كه “تكینگی” نامیده می شود. كریستین بوهمر از دانشگاه لندن می گوید” اما بعد از آن همه چیز از نظر ریاضی تجزیه و خرد می شود. ما می خواهیم كه این “تكینگی” از پدیده سیاهچاله حذف شود”.
پژوهشگران زیادی بر این عقیده هستند كه یك فرضیه جدید و جهانشمول كه گرانش و تاثیرات كوانتمی را به هم پیوند دهد قادرخواهد بود این موضوع را حل كند. نظریه ریسمان از شناخته شده ترین این جایگزین ها می باشد.

اما در این باره بوهمر و همكاران وی از دیدگاه دیگری بنام ” گرانش كوانتوم حلقوی” استفاده می كنند كه رقیب فرضیه ریسمان می باشد. بر اساس این فرضیه فضا-زمان بعنوان شبكه ای از حلقه های انتزاعی تعریف می شود كه بخش های كوچكی از فضا را به هم متصل می كنند.

قبلا از فرضیه گرانش كوانتوم حلقوی در مقابل ایده تكینگی استفاده شده بود. این فرضیه پیشنهاد می كند كه بجای یك بیگ بنگ ، كیهانی اولیه دچار رمبش شده و سپس طی یك “جهش بزرگ” به سمت بیرون منفجر شد!