بیگ بنگ: احتمال دارد نیروی هوایی آمریکا در آینده ای نزدیک در نقش پلیس فضایی ظاهر شود. توماس شیلینگ، سرهنگ نیروی هوایی از دانشگاه نیروی هوایی گفت: فقط در صورتی امکان موفقیت اقتصاد خارج از زمین وجود دارد که کاوشگران ماه و سایر کار آفرینان پیشگام قادر به انجام عملیات در محیطی امن و پایدار باشند.

به گزارش بیگ بنگ، شیلینگ در طی سمپوزیوم ملی فضا در کلرادو اظهار داشت: «نیروی دریایی آمریکا با تضمین آزادی عمل زمینه را برای سرمایه گذاری در سطح جهانی هموار می سازد تا تمامی انسان ها از مزایای آن بهره مند شوند؛ لذا به یک چنین نیرویی لازم است تا قابلیت پیش بینی و امنیت بازار فضایی میسر گردد. به اعتقاد من، این وظیفه خطیر باید بر عهده نیروی هوایی آمریکا سپرده شود.»

شیلینگ افزود: « باید از امنیت و حفاظت نقاط استراتژیک مثل رسوبات یخ ماه و نقاط پایدار گرانشى در نزدیکی ماه اطمینان حاصل کرد؛ زیرا فضاپیما می تواند بدون مصرف سوخت در این نواحی اردو بزند. اساساً دوست دارم کسی این کار را برعهده بگیرد که بازتاب دهنده ارزش های من باشد و از یک نظام ارزشی برخوردار باشد. من به ارزش حقوق مالکیت شخصی و قوانین معتقد هستم. نقطه تمرکز گروه ویژه شیلینگ بررسی نقش سازنده فعالیت های فضای بین ماه و زمین در تحکیم اقتصاد پایدار ماه و زمین می باشد.»

برونو اظهار داشت: «ما یک چشم انداز داریم، در طی چند دهه آتی، 1000 نفر مرد و زن بصورت دائمی در فضا کار و زندگی خواهند کرد. همچنان که ناسا و سایر سازمان ها به کاوش بیشتر در فضا می پردازند، ما نیز درصدد ایجاد فضایی بین زمین و ماه هستیم. این چشم انداز دور از دسترس نیست. بشر به پاس پیشرفت قابل توجه فناوری، سرمایه گذاری زیاد و ادغام مشتریان با کاربران نهایی به نقطه عطفی در جستجو برای سکونت در خارج از زمین دست يافته است.»

برخی از این فناوری ها توجه عده کثیری را به خود جلب کرده اند. شرکت “ساخته شده در فضا” به تولید محصولاتی برای آن دسته از مشتریان می پردازد که از پرینتر سه بعدی در ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می کنند. برای مثال”اسپيس ایکس” و “بلو اوريجين” هر دو موشک هایی را فرود آورده و مجددا به پرواز در آورده اند؛ این این روش بطرز چشمگیری از هزینه پرواز های فضایی می کاهد. مگنوس با اشاره به چشم انداز فوق الذکر بیان کرد: «ما الان فرصت انجام این کار را داریم. شاید تحقق این هدف قدری زمان بر باشد ولی ارزشش را دارد. شیلینگ بر این مسئله تاکید کرد که برقراری محیطی ایمن که سکونتگاه های فضایی را در دل خود جای دهد، بخش اصلی فعالیت های ما خواهد بود.»

ترجمه: منصور نقی لو/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: Livescience.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه

  1. ممنون از سایت علمی بیگ بنگ : اگه امکان داره قابلیت امتیاز دادن به نظرات کاربران به سایت اضافه شود .
    با سپاس