بیگ بنگ: این ویدئوی تماشایی شما را به یک سفر شگفت انگیز کیهانی می برد، سفری که از سیاره خودمان آغاز شده و تا مرزهای شناخته شده جهان امتداد می یابد. در نهایت نیز مجدداً از مرزهای افق کیهانی به سیاره خودمان یعنی زمین بازمی گردیم.

سفر کیهانی ما از فلات تبت آغاز می شود. سپس به تدریج، بالا و بالاتر می رویم تا تمامی کره زمین در چشم اندازمان قرار گیرد. با دورتر شدن از زمین به مدار ماه که تقریباً در فاصله یک ثانیه نوری از ما قرار دارد می رسیم. باز هم دورتر می شویم تا مرزهای منظومه شمسی را در فاصله تقریبی یک روز نوری پشت سر بگذاریم. باز هم دورتر تا یک سال نوری از زمین. در اینجا تازه به نزدیک ترین ستاره ها رسیده ایم. دورتر و دورتر می شویم تا در فاصله یکصد هزار سال نوری، مرزهای کهکشان خود یعنی کهکشان راه شیری را درنوردیم. بازهم دورتر و بازهم دورتر تا یکصد میلیون سال نوری. در اینجا به تدریج خوشه های کهکشانی نمایان می شوند.

در فاصله پنج میلیارد سال نوری، خوشه های کهکشانی همانند یک شبکه بلورین کیهانی به نظر می رسند که کل کیهان را پُر کرده اند. نهایتاً در فاصله پنجاه میلیارد سال نوری به مرز افق کیهانی خود می رسیم، مرزی که فراسوی آن به واسطه انبساط جهان برای همیشه بر ما پوشیده خواهد ماند. آری، اینجا آخرین حد شناخت ما از جهان است. از این به بعد، جهت سفر خود را معکوس کرده و مجدداً به سوی خانه کیهانی مان بازمی گردیم تا به مبداء حرکت خود یعنی سیاره زمین برسیم. این ویدئوی شگفت انگیز را که توسط موزه تاریخ طبیعی آمریکا و بر اساس جدیدترین داده های اخترشناسی ساخته شده به تماشا بنشینید.

دانلود ویدئو

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه