بیگ بنگ: در چهارمین سال حضور کاوشگر “کنجکاوی” ناسا بر روی مریخ، از بازی جدید و سرگرم‌کننده رونمایی شده که به زمینی‌ها اجازه می‌دهد مانند این ربات روی سطح سیاره سرخ حرکت کنند.

mars-rover-gameبه گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، این بازی که بصورت رایگان برای همه تلفن‌های همراه و کامپیوترها قابل دانلود است، “کاوشگر مریخ” (Mars Rover) نام دارد و به بازیکنان اجازه می‌دهد درک بهتری از هدف ماموریت کنجکاوی در سیاره مریخ بدست بیاورند. این بازی ساده شامل حرکت یک کاوشگر الکترونیکی بر روی زمین‌های سنگلاخی و جستجو به دنبال آب‌های زیرزمین است که در عین حال باید از شکستن چرخ این کاوشگر یا برگشتن آن جلوگیری کرد. در حقیقت این بازی به نوعی با ماموریت کاوشگر بعدی ناسا اشاره دارد که با استفاده از رادار به دنبال آب مدفون در خاک مریخ خواهد گشت.

57328997این بازی با همکاری آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا و شبکه پخش بازی GAMEE طراحی شده و در مورد ارتباط آن با ماموریت واقعی کاوش مریخ اطلاعات بیشتری ارائه می‌دهد. تاریخ انتشار این اپلیکیشن دقیقا با چهارمین سالگرد فرود کاوشگر “کنجکاوی” بر مریخ مصادف شد. این ربات مریخ‌نورد در پنجم اوت 2012 با هدف جستجو به دنبال نشانه‌های حیات در گذشته یا حال سیاره سرخ بر روی آن فرود آمده بود.

مریخ نورد کنجکاوی این عکس را در 2 آگوست 2016 در جریان تحقیق نزدیک خود از یک هدف سنگ بنام "ماریمبا" در دامنه پایینی کوه شارپ گرفته است.
مریخ نورد کنجکاوی این عکس را در 2 آگوست 2016 در جریان تحقیق نزدیک خود از یک هدف سنگ بنام “ماریمبا” در دامنه پایینی کوه شارپ گرفته است.

ماموریت 2.5 میلیارد دلاری “کنجکاوی” در زمان حضور خود در مریخ نشان داد که بخش‌هایی از این سیاره میلیاردها سال قبل از حیات میکروبی پشتیبانی می‌کرده است. در حقیقت این کاوشگر دریافت که منطقه نزدیک محل فرودش در دهانه 145 کیلومتری “گیل” یک سیستم دریاچه و رود بوده که احتمالا میلیون‌ها سال قبل وجود داشته‌اند. این مریخ‌نورد اکنون در حال بررسی دامنه‌های کوه شارپ است که با ارتفاع پنج کیلومتر در مرکز این دهانه واقع شده است. تا به امروز، کنجکاوی بیش از 128 هزار تصاویر را به زمین ارسال کرده و 13.57 کیلومتر روی سطح مریخ حرکت کرده است.

برای دانلود بازی در فرمت های مختلف کلیک کنید