بیگ بنگ: یک راننده اتوبوس هندی در تاریخ 6 فوریه 2016 بر اثر اصابت یک شهاب سنگ کشته شد و نخستین انسانی لقب گرفت که در طی تاریخ بر اثر برخورد یک سنگ آسمانی جان خود را از دست داده است!

meteorite-indiaبه گزارش بیگ بنگ، بر اثر این اتفاق یک سوراخ یک متری در زمین محوطه ی کالج ایجاد شد، شیشه های برخی ساختمان ها فرو ریختند، چند باغبان زخمی شدند و به دانشجویان آسیبی نرسید. رئیس کالج خبر داد این شهاب سنگ به یک راننده اتوبوس 40 ساله برخورد کرد، اما این فرد در حین انتقال به بیمارستان به علت شدن جراحات وارده جان خود را از دست داد. تا به حال هیچ مرگی که ناشی از برخورد شهاب سنگ باشد ثبت نشده است.

meteoritefall

با در نظر گرفتن احتمالات و سفر چندین میلیارد ساله ی این سنگ آسمانی در مدار خورشید و رسیدنش به کره زمین و این فرد، متوجه ی اوج بدشانسی وی می شویم! خانواده فرد مزبور ۱۰۰۰۰۰ روپی ( ۱۰۰۰ پوند ) غرامت دریافت کرد. بر اساس یک تحقیق انجام شده توسط ستاره شناس آلن هریس، احتمال چنین رویدادی یک در هفتصد هزار است. البته هر چه اندازۀ شهاب سنگ بزرگتر باشد، این احتمال بیشتر می شود. در سال 2013 در اثر برخورد شهاب سنگ به شهری در روسیه، هزار نفر زخمی شدند و به ساختمان ها آسیب وارد شد.

سایت علمی بیگ بنگ / منابع: mashable.com , independent

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.