یک سازمان غیر دولتی بنام “بنیاد الهام بخش مریخ” ( Inspiration Mars Foundation ) به ریاست “دنیس تیتو” میلیونر و نخستین گردشگر فضایی، اعلام کرد قصد دارد ماموریت 501 روزه رفت و برگشت در ژانویه 2018 به انجام برساند.
nasa-hubble-mars-2003
تلسکوپ فضایی هابل این شات از مریخ را در روز 26 اوت 2003، زمانی که سیاره قرمز در فاصله 34.7 میلیون مایلی از زمین بود گرفت.

تیتو در یک کنفرانس خبری در آمریکا جزئیات برنامه های خود را برای این سفر آشکار کرد و این ماموریت نیز ” ماموریتی برای آمریکا” نام گرفته است.
توصیف رسمی این سازمان از این ماموریت این است: “ماموریتی برای آمریکا” دانش ، تجربیات و حرکتی جدید برای آیندگان و الهام بخش و انگیزه ای برای جوانان از طریق علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات و اکتشافات فضایی .
در این کنفرانس خبری به طور واضح و مشخص گفته نشد که آیا این ماموریت سرنشین دار است یا خیر، بلکه فقط اعلام شد این سازمان در تلاش برای تسریع اکتشافات آمریکا از فضا است تا به عنوان یک کاتالیزور مهم برای رشد آینده، رفاه ملی و دانش جدید گامی برداشته باشد. هنوز اطلاعاتی در مورد تامین هزینه این ماموریت و چگونگی زنده ماندن مسافران احتمالی این سفر اعلام نشده است.
محققان تلاش کرده اند تا با شبیه سازی ماموریت Mars500 که در نوامبر 2011 صورت گرفت به اثرات روانی و جامعه شناختی محل های تنگ و ناشناخته به مدت طولانی پی ببرند.

تیتو در سال 2001 ، 20 میلیون دلار پرداخت کرد تا نخستین گردشگر غیر دانشمندی باشد که در ایستگاه بین المللی فضایی حضور می یابد. این کار او را نخستین مسافر خصوصی فضا کرده است.

Read More : http://www.space.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

3 دیدگاه

  1. باور کن اوضاع اونا که تحت آزمایش زندگی در مریخ هستن از وضع ما بهتره. … بیابونای مریخ سگش به اینجا شرف داره

    1. سیاره مریخ یه سیاره سرد (دمای منفی 60 به صورت میانگین تا حداقل منفی 153 درجه) با خاک سمی (ماده شیمیایی کلرال هیدرات) و سطحی پر از تشعشعات یونیزان و سرطان زا هستش. علاوه بر این مشکلات مریخ به دلیل جاذبه ضعیفش توانایی حمایت از یک جو پایدار رو نداره. به نظر من به جای هزینه های چند ده میلیارد دلاری سفر به مریخ بهتره تا دهه های آینده روی بهسازی و حفاظت از محیط زیست زمین سرمایه گذاری بشه.