بر اساس اعلام شرکت هلندی Mars One، بیش از ۱۶۵ هزار درخواست برای سفر بی بازگشت به مریخ تاکنون به ثبت رسیده است. با وجود عدم امکان بازگشت به زمین، تا ماه آگوست 2013 (مرداد ماه) بیش از 165 هزار درخواست ثبت شده است و استقبال متقاضیان از این طرح چشمگیر عنوان شده است.

پروژه موسوم به «Mars One» سال گذشته اعلام شد و برنامه آن آموزش ۲۸ تا ۴۰ داوطلب برای سفر به مریخ طی دو سال آینده است. خود سفر قرار است در سال ۲۰۲۲ انجام شود، یعنی حدود پانزده سال زودتر از ماموریتی که سازمان ناسا برای اعزام یک گروه فضانورد به این سیاره برنامه‌ریزی کرده است.

در پروژه «Mars One» فقط چهار نفر به این سیاره سفر خواهند کرد و مدیران این موسسه امیدوارند که هزینه شش میلیارد دلاری این سفر فضایی را از طریق دریافت مبالغ مربوط به ثبت نام داوطلبان، شهریه دوره‌های آموزشی و از همه مهم‌تر برنامه‌های تلویزیونی که قرار است در خلال اجرای این پروژه تهیه شوند تامین کند.

موسسات و شرکت‌های خصوصی فراوانی علاقه‌مندند که در صنایع و حمل و نقل فضایی فعالیت و سرمایه‌گذاری کنند. میزان تقاضا برای سفر به ماه یا سیاره مریخ بسیار زیاد و در مقابل عرضه یک چنین خدماتی در حال حاضر اصلا وجود ندارد. بنابراین در سال‌ها و دهه‌های آینده می‌تواند به تجارتی پرسود بدل شود.

Read More : http://www.independent.co.uk/news/science/a-oneway-ticket-too-tempting-to-ignore-165000

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

6 دیدگاه

  1. من هم میخواستم برم ولی شنیدم هر فردی باید چند میلیارد پول به ناسا بده تا بتونه. اگر پولی نبود حتما ثبت نام میکردم.

  2. اگه همه آدما مثل شما فكر مي كردن ما الان تو غار بوديم .اينا يه كه اينكارو مي كنن به نظر من آدما خيلي خيلي شجاعي هستن .اينا به عنواي انسانهاي اوليه مريخ هستن ، كي ميدونه شايد اجداد ماام اينطوري اومدن رو زمين

  3. هیجان داره ولی با وجود اینکه هوا تو مریخ نیست سفر احمقانه ایه

  4. 9 نفر ایرانی برای این سفر ثبت نام کرده اند. با توجه به فاصله 64 کیلومتری بین زمین و مریخ این سفر 6 تا 8 ماه بطول می انجامد

  5. به نظر من سفر به مریخ یک خودکشی طولانی مدت است!!
    خیلی بهتر میشد اگر در این صفحه از بی بازگشت بودن این سفر نیز صحبت می کردید!!سفری که بطور آزمایشی در زمین انجام شد نتیجه خوبی نداشت و با افسردگی و مشکلات روانی فضانوردان آزمایشی به پایان رسید!
    ولی بازهم ممنون!