بیگ بنگ: شرکت لاکهيد مارتین سال گذشته برنامه هایش را برای ایجاد یک بیس کمپ ِ مریخی اعلام کرد و اکنون این سازمان فضایی جزئیات بیشتری را در خصوص ایستگاه فضایی مریخی به اشتراک گذاشته است. این ایستگاه می تواند نگرش ما را نسبت به سیاره سرخ دستخوش تغییر قرار دهد و اطلاعات ارزشمندی در اختیارمان بگذارد.

به گزارش بیگ بنگ، علی رغم تمامی صحبت ها درباره سکونت انسان ها در مریخ، این امر می تواند در سال های بسیار دور روی دهد. اما ما میتوانیم در یک دهه آتی این سیاره را به خوبی تحت نظر قرار بگیریم. محققان مرکز “لاکهید مارتین” برنامه ای را برای احداث یک کمپ شش نفره در مریخ تدوین کرده اند که در سال 2028 تحقق می پذیرد. آنان امیدوارند که این آزمایشگاه فضایی دید آنها را نسبت به سیاره سرخ گسترش دهد و انسان را یک گام به سکونت در آن نزدیک تر کند.

این مفهوم سال گذشته مطرح شد و ماه گذشته در چهل و هشتمین کنفرانس علوم سیاره ای و قمری معروف به LPSC، جزئیات بیشتر و یک سری تصاویر مفهومی درباره آن منتشر گردید. این کمپ مریخی می تواند نقش بسیار مفیدی در شناسایی بهترین نقاط برای کاوش و بررسی انسان ایفا کند. بر اساس برنامه، فضاپیما باید به مدت یک سال کامل در مدار ماه باقی بماند؛ و در طی این مدت، خدمه از فناوری پیشرفته، واقعیت مجازی و سیستم های هوش مصنوعی برای مدیریت وسیله در نواحی نا آشنای سیاره سرخ استفاده می کند.

این کمپ مریخی به کاهش تاخیرها در ارسال اطلاعات کمک کرده و به دانشمندان و محققان این امکان را می دهد تا بلادرنگ به مطالعه، کاوش و تصمیم گیری بپردازند. استیو جولى، سر مهندس مرکز لاکهید مارتین در دنور اعلام کرد: تصميمى که ما در این نشست می گیریم این است که چگونه می توان به بهترین نحو ممکن به سیاره مریخ نزدیک شویم و سخت افزارها را در سطح مریخ یا در اتمسفر آن به حرکت در آورد. مهم تر از همه، کمپ مریخی بعنوان ابزاری برای تحقق هدف نهایی عمل خواهد کرد و بردن انسان ها به مریخ هدف ماست. به همین منظور، محققان مرکز لاکهید مارتین درصدد یافتن راه هایی برای انجام عملیات دو هفته ای در سطح مریخ و دو قمر آن می باشند.