بیگ بنگ: ماموریت فالکون ۹ در تاریخ ۱۷ ژانویه ( ۲۷ دی ) صورت گرفت و قرار بود برای نخستین بار پس از فرود موفقیت آمیز پیشین این موشک، اینبار بر روی یک سکوی شناور دریایی فرود آید، اما ثانیه هایی پس از لمس سکوی فرود بدلیل محکم نشدن یکی از پایه ها این موشک واژگون و منفجر شد.

304818C300000578-0-Alongside_the_video_Musk_wrote_that_one_of_the_landing_legs_fail-m-98_1453098431011به گزارش بیگ بنگ، فالکون ۹ از پایگاه نیروی هوایی واندنرگ در کالیفرنیا پرتاب شد و ماهواره Jason-3 ناسا را به مدار زمین در ارتفاع 1336 کیلومتری ارسال کرد که وظیفه‌ی نظارت بر جریانات اقیانوس و یا سطح آب دریا را خواهد داشت. دو تلاش قبلی اسپیس‌ایکس در سال 2015 برای فرود بر روی سکوی دریایی ناموفق بودند. قابلیت فرود بر روی دریا می‌تواند این شرکت را برای بازیابی موشکهای استفاده شده در ماموریت‌هایی مانند پرتاب ماهواره‌های سنگین که تقویت‌کننده آنها، از سوخت کافی برای بازگشت به زمین برخوردار نیستند، آماده کند. چگونگی فرود را در ویدئوی زیر مشاهده کنید:

ایلان ماسک بنیانگذار و مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس در توییتر خود این خبر را تایید کرد نوشت که سرعت فرود مناسب بوده، اما یکی از پایه‌های نگهدارنده‌ی موشک در سر جای خود قفل نشد و بنابراین موشک پس از لمس سکو سقوط کرد و منفجر شد. او سپس در توییتی دیگر با لحنی طنز نوشت که دست کم این‌بار قطعات بزرگتر بودند و او همچنان درباره‌ی فرود آوردن موشک در سکوی شناور خوش‌ بین است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: dailymail.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.