بیگ بنگ: پس از فرود آمدن بر روی ماه، دهه‌هاست که انسان‌ در رویای سفر به مریخ‌ بوده‌ اما ناسا به دنبال تحقق ماموریتی جاه‌طلبانه‌تر یعنی اعزام فضاپیمای سرنشین‌دار به سیاره ناهید است.

maxresdefaultبه گزارش بیگ بنگ، دانشمندان ناسا می گویند ارسال یک فضاپیما با سرنشین به نزدیک ترین همسایه زمین، ممکن است در مقایسه با سفر به مریخ، آسان تر و کم هزینه تر باشد. سفر به مریخ تا مدت ها گامی منطقی در چارچوب برنامه فضایی آمریکا به شمار رفته است. چرا که این سیاره به زمین نزدیک است و شرایطی مشابه شرایط کره زمین دارد که قابل تحمل است. ناسا سه کاوشگر روباتیک دارد که فعالانه در سیاره مریخ کاوش می کنند. همچنین این سازمان طرح هایی برای اعزام فضانورد به این سیاره سرخ تا دهه ۲۰۳۰ در دست بررسی دارد.

اما در واقع سیاره ناهید نسبت به مریخ نزدیک تر به زمین است و کارشناسان می گویند اعزام فضانورد به این سیاره غیرمنطقی نیست. ناهید از جمله سیاراتی در منظومه شمسی به شمار می رود که کمترین امکان حیات در آن وجود دارد. نزدیکی بیش از حد این سیاره به خورشید، باعث شده است که سطح آن بسیار داغ باشد – معادل ۴۶۲ درجه سانتیگراد-. همچنین جو این سیاره حاوی گازهای مهلک و سمی است.

havocبا وجود این، اعزام فضانورد به سیاره ناهید الزاماً نباید شامل سفر به سطح سیاره باشد. محققان می گویند تنها چند مایل دورتر از این سیاره، شرایط جو فوقانی ناهید بهتر، و فشار و دما در آن کمتر است. بررسی های جدید محققان مرکز تحقیق لانگلی ناسا نشان می دهد فضانوردان می توانند با فضاپیمایی که بخش بالن آن با گاز هلیوم پر می شود، در ارتفاع 50 کیلومتری این سیاره به کاوش بپردازند و آزمایش های علمی خود را انجام دهند.

نویسنده و ترجمه: سمیر الله وردی / سایت علمی بیگ بنگ

منابع: gizmag , phys

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه