بیگ بنگ: به نظر می­ آید هر دو یا سه ماه، صحبت­ هایی در فضای مجازی قوت می­ گیرد که ناسا قرار است بزودی خبرهای تکان­ دهنده ­ای در مورد بیگانگان، یوفوها، سیارک­ های نابودگر زمین و یا از این قبیل اخبار، به اطلاع همگان برساند یا اینکه ناسا در حال پنهان­ سازی این حقایق از ما می ­باشد.

به گزارش بیگ بنگ، آخرین باری که این صحبت­ها قوت گرفت، در مورد این بود که ناسا قرار است کشف حیات هوشمند بیگانه را اعلام کند و احتمالا این شایعه توجه بیشتری را به خود جلب کند زیرا گروهی که مسئول این شایعه است ناشناس هستند. قبل از اینکه به این ادعا بپردازیم، به توئیت توماس زوربوخن، رئیس هیئت مدیرۀ بخش ماموریت علمی در ناسا نگاهی می ­اندازیم:« برخلاف گزارشاتی که در فضای مجازی گسترش یافته، در حال حاضر ناسا بیانیه­ ای در مورد حیات فرازمینی در دست اعلام ندارد.»

ویدیوی گروه ناشناس(Anonymous) بیش از 1 میلیون بازدید داشته و در قسمت توضیحات ویدیو چنین نوشته­ ای وجود دارد:«آخرین پیام گروه ناشناس در سال 2017 میلادی حاوی اطلاعاتی در مورد حیات بیگانه خواهد بود. ناسا می­گوید بیگانگان در راهند!» این ویدیو حاوی 12 دقیقه اطلاعات نامنسجم و نامربوط در مورد بیانیه­ ای و نقل قول ­های افراد مختلف و پایگاه ­های اینترنتی سازمان ناسا می­باشد. نقل قول اصلی که مربوط به حیات بیگانه می­باشد، از سوی زوربوخن بوده که در یک جلسه در ماه آوریل بیان شده است. نقل قول فوق، که بریده ­ای دلخواه از متن اصلی صحبت­ های زوربوخن می­باشد، به این مضمون است: «با توجه به فعالیت ­ها و ماموریت ­های مختلف کشف شواهد حیات بیگانه، ما در لبه ­ی کشفی ژرف و بی­ نظیر در تاریخ هستیم.»

اگر شما جلسه دادرسی کمیته علوم مجلس(House Science Committee) را ببینید، زوربوخن در مورد ماموریت­ های پیش رو مثل ماموریت اکتشاف­گر مریخ در سال 2020 میلادی و ماموریت کلیپر اروپا(که هدف این دو ماموریت یافتن نشانه­ های از حیات و شرایط مناسب برای ادامه حیات است) و همچنین ماموریت­ های کنونی مثل ماموریت تلسکوپ کپلر(که تعداد زیادی سیاره اطراف ستاره­ های مختلف را کشف و ثبت کرده است) توضیح می­ دهد. البته زوربوخن لحنی هیجان­ انگیز به خود گرفته تا مجلس نیز در مورد این ماموریت­ ها هیجان ­زده شود اما او حقیقتا نمی­ گوید که ناسا حیات بیگانه را یافته است یا اینکه اطلاعاتی در این مورد منتشر خواهد کرد. او توئیتی در این مورد منتشر کرد:« آیا ما در کیهان تنها هستیم؟ ما هنوز در این مورد چیزی نمی­دانیم ولی در حال حاضر ماموریت­ هایی برای یافتن پاسخ سوالات بنیادین ما در حال انجام است.(توماس زوربوخن،5 تیر 1396).

نقل قول دیگری در ویدیو وجود دارد که نقل قولی بسیار قدیمی از دکتر برایان اولری محقق ناسا، است که در سال 2011 میلادی فوت کرد. اولری یک سیاره ­شناس بود که در سال 1968 میلادی از ناسا خارج شد و هیچوقت به فضا سفر نکرد. من اولری را در دهه 90 میلادی ملاقات نمودم و می­ توانم با اطمینان جمله ­ای که در مورد او در صفحه ویکیپدیا، مبنی بر “اکتشاف بیشتر و بیشتر عقاید غیرمعمول” توسط او، نوشته شده را تایید کنم.

ویدیوی مذکور در مورد اکتشافات مهم ماموریت کپلر حرف می­زند: «25 سال پیش، ما نمی­دانستیم سیاراتی در ورای منظومه ­ی ما وجود دارند. امروزه ما وجود بیش از 3400 سیاره در حال گردش به دور دیگر ستارگان را تایید کرده و همچنان به اکتشافات خود ادامه می­ دهیم.» همچنین در این ویدیو در مورد اکتشافاتی که به خوبی تبلیغاتی در مورد آنها صورت گرفته صحبت می کند مثل یافتن عناصر کلیدی حیات در انسلادوس، قمر زحل، اما شخصی که چهره ­ای شبیه به گای فاکس دارد هیچ منبعی برای حرف­ های خود(در ادامه ذکر شده) ارائه نمی­ کند: «افراد زیادی هستند که ادعا دارند نوع بشر بصورت غیررسمی، با بیگانگان فضایی ارتباط برقرار کرده؛ نه میکروارگانیسم ­های شناور در یک دریای خارج از سیاره زمین؛ بلکه بیگانگان با تمدن پیشرفته.»

تمام ادعاهای صورت گرفته در ویدیو با مضمون “بیگانگان در راهند” تنها حدس و گمان­ها و جملاتی از مقامات ناسا می ­باشد که بصورت عمومی اعلام شده ­اند. پس نمی­ توان این ویدیو را آشکارسازی رازهای ناسا دانست. من با دانشمندانی از سراسر دنیا صحبت کرده ­ام و اگر ناسا و هر آژانس فضایی دیگری شواهدی از حیات بیگانه یافته باشد، آنها قطعا این شواهد را در انظار عمومی جار خواهند زد!

ترجمه: رضا کاظمی/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: universetoday.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

12 دیدگاه

  1. عصر امروز، عصر اطلاعاته
    در عرض لحظه ای اطلاعات درز پیدا می کنه و منتشر میشه.
    در صورتی که ناسا و ستی از حیات فرازمینی هوشمند اطلاع پیدا کنند، نمی توانند برای بلندمدت پنهان کاری کنند.
    مهمترین دلیل عدم برخورد با بیگانگان هم، فاصله های بسیار زیاد هست.

    با در نظر داشتن دوری فضازمان فرض کنید بیگانه ای به زمین.نگاه کند. در بهترین حالت، وضعیت زمین را در چند میلیون سال قبل و خالی از موجود زنده می بیند.
    دوستان باید مدنظر داشته باشید که سازمان ناسا مانند ما بطور بخشی و جزیره ای فکر نمی کند بلکه همزمان همه مسایل را با هم رشد می دهد. هم به عطارد می رود هم به مشتری، هم به خارج از منظومه و همزمان در پی ارتباط با بیگانگان است.

  2. تشبیه دوستمون از جامعه ما به جامعه مورچه ها عالی بود. تو نظام اجتماعی ما، انسانها به ۳ دسته تقسیم میشن. دسته اول که راس انسانهای دنیا هستن و تمام اطلاعات فوق العاده مهم و درجه اول راجب تمدن انسانها دستشونه. دسته دوم دانشمندان و عواملی هستن که برای اینها کار میکنن و مجبورن که ازین اطلاعات حفاظت کنن. دسته سوم انسانهای عادی و به اصلاح خودمون رعیت هستن که بطن جامعه رو میسازن و رسالتشون اینه که فقط زندگی کنن. اطلاعات موجود راجب موجودات فرازمینی و کلا اطلاعات راجب جهان و کیهان ازون دسته اطلاعاتی هست که باید بین دسته اول و دوم حفظ بشه و دلیلی نداره مردم عامه که ماها باشیم چیزی ازون اطلاعات بدونیم. ولی امروزه شبکه های اجتماعی و اینترنت شدیدا اونهارو تحت فشار قرار داده و هرچقدر بخوان مخفی کاری کنن بازم چیزهایی به بیرون درز میکنه ولی خوب طبیعاتا این اطلاعات از طرف دسته اول و دوم یا مورد تمسخر قرار میگیره یا بلکل رد میشه و غیر عقلانی طلقی میشه.
    این کامنت هم امیدوارم منتشر بشه

  3. اینکه تو کیهان موجود فرازمینی وجود داشته باشه با توجه به وسعتش امر کاملا بدیهی هست و شکی توش نیست. اما اینکه ناسا راجب پیدا کردن این موجودات و ایجاد ارتباط باهاشون هیچ امیدواری به انسانها نمیده و همیشه شدیدا هرگونه تفکر و ابراز امیدواری و حتی هرگونه مدرکیو محکم از بیخ و ریشه رد میکنه خودش شک بر انگیزه و انگار پشتش یه ترسیه ازینکه نکنه مردم چیزیو بفهمن…!
    از طرفی خودش داره برای ارتباط با فرازمینیان 60 ساله تلاش میکنه لوح ویجر رو میفرسته کلی پیام به فضا ارسال میکنه؟ هر عقل سلیمی این سوال براش ایجاد میشه این پیامارو واسه کی میفرسته؟ واسه تاریکی و سیاهی فضا یا با تلسکوپهای قوی که به اخرین تلنولوژی ها هست تو اعماق فضا چیزی هاییو دیده که اینقدر مشتاقانه 60 ساله داره تلاش و هزینه میکنه برای ارتباط با اعماق فضا.این موضوع خیلی پیچیدست و بصورت ریشه ای با زندگی، تاریخ و باورهای عمیق انسانها عجین هست و هرگونه اطلاعات جدید بروز از فضا ممکنه هزاران هزار سال باورها و عقیده های عمیق و سنتیه انسانها رو تحت شعاع قرار بده چون گذشته و آینده انسانها به آسمان گره خورده.پس جار زدنه هرگونه کشف و اطلاعات جدید تو انظار عمومی به همین راحتی و سادگیایی که شما بهش اشاره کردین نیست. شما هم توقعی ازتون هست که این راه سرکوب کردن هرگونه تفکر تو این حوزه راه پیشن نگیرین و این مسیر فکری رو ایجاد نکنین. در این صورت تا وقتی ناسا دلش نخواهد راجب این مساعل آگاه سازی کنه و اطلاعاتیو منتشر کنه هیچ انسانی نباید به این مساعل فکر کنه و این خودش نوعی کنترل و بازی با افکار عمومی هست. امیدوارم حداقل کامنتم منتشر بشه.

  4. دانشمندان از مخفی کردن چنین اطلاعاتی چه فایده ای نصیبشان می شود!؟ چرا چیزی را از مردم مخفی کنند؟ تعداد کسانی که در این زمینه ها کاوش میکنند یکی دو تا نیستند که بتوانند رازی را از مردم مخفی کنند. تعداد آنها که در ناسا یا موسسات دیگر کشورها کار می کنند زیاد است و اگر چیزی از وجود موجودات فضایی دستگیرشان شود به بیرون درز می کند،

    1. ظاهرا از امنیت فوق العاده بالای ناسا چیزی نمیدونی…این سازمان و کارکنانش به طرز باورنکردی تحت تدابیر شدید امنیتی هستن

  5. قضیه خیلی فراتر از ناسا هست . حرف ناسا که ختم کلام و وحی منزل نیست ! صحبت از تشبیه مقایسه بین تمدن انسانها و تمدن مورچه هاس . ناسا حکم مورچه رهبر رو داره . فکر کنم از این واضحتر نشه قضیه رو توضیح داد!

    1. شاید یکی از حدس هایی که در مورد قدرت علمی این بیگانگان فضایی بشه زد اینه که از طریق تکنولوژی های فوق العاده پیشرفته و مرموزی بخش اعظمی از نحوه تفکر و قدرت ذهن ما انسان ها رو تحت کنترل دارن ! البته این حدس و نظر شخصی من هست